مسئول کانون مداحان شهرستان بردسکن از ثبت بیش از ۲۳۰ مداح این شهرستان در سامانه طوبی خبر داد.

ثبت بیش از ۲۳۰ مداح شهرستان بردسکن در سامانه طوبی

به گزارش قدس خراسان، محمد ابراهیمیان در همایش منادیان عترت این شهرستان که با حضور امام جمعه و تعدادی از روسای ادارات در محل هیئت رزمندگان اسلام این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مداحان یکی از رویکردهای کانون مداحان شهرستان بردسکن جذب مداحان نوجوان است که در همین راستا ۴ مجمع ذاکرین در سطح شهرستان بردسکن فعال و در طول سال دوره‌های آموزشی برای مداحان به ویژه برای جوانان و نوسجوانان برگزار می‌شود.

مسئول کانون مداحان شهرستان بردسکن با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد مداحان دارای بیمه هستند، گفت: بیش از ۵۵ مداحان مجمع الذاکرین شهرستان بردسکن جوانان و نوجوانان هستند که با رویکرد تربیتی مداحانی را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تربیت و پرورش پیدا کنند.

وی اظهار کرد: در مسابقه کوثر محبت با محوریت مدح خوانی حضرت فاطمه زهرا که سال گذشته با شرکت بیش از ۱۱۰ نفر از جوانان و نوجوانان مداح در شهرستان برگزار شد سه نفر از مداحان به نام‌های رضوی نژاد، قربان‌زاده و بخشی به مرحله استانی راه پیدا کردند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

مسئول کانون مداحان شهرستان بردسکن گفت: شهرستان بردسکن بیش از ۱۸۰ هیئت مذهبی دارد که با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده تمام هیئت‌های مذهبی شهرستان بردسکن از ظرفیت مداحان بومی شهرستان استفاده خواهند کرد.

وی افزود: تمامی مداحان باید در کانون مداحان دارای پرونده و در سامانه طوبی نیز ثبت نام کرده باشند.

در ادامه، حجت الاسلام علی اصغر امینی، امام جمعه بردسکن اظهار کرد: امروز خط مقدم در دست روحانیت و مداحان است.

امینی با بیان اینکه روحانیت و مداحان در استمرار اسلام و ماندن اسلام نقش تاثیر گذاری داشتند گفت: اگر این دو گروه نبودند شاید امروز از اسلام چیزی در دستمان نبود.

وی در ادامه افزود: امروز با توجه به جنگ‌سخت تبلیغاتی سنگینی که دشمنان علیه اسلام ایجاد کرده اند وظیفه سنگینی روحانیت و مداحان دارند و امروز خط مقدم دست روحانیون و جامعه مداحان است و باید از این تبلیغات و هیاهوی دشمنان نهراسیم و ان شاء الله آن اسلام ناب محمدی(ص) را در لابه لای مدحمان و منبرمان معرفی کنیم و آن اهدافی که مدنظر است محقق و زمینه تجلی آخرین حجت خداوند متعال فراهم شود.

روحانیت و مداحان در حقیقت از یک خانواده هستند زیرا هدف و شیوه کار یکی است آن هم تلاش برای رضایتمندی خداوند متعال است.

حجت الاسلام هادی شکاری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بردسکن بر استفاده مداحان از اشعار در شأن اهل بیت و استفاده از ظرفیت این ماه عظیم و خیل جوانان مشتاق برای خط دهی درست و به خط کردن جوانان انقلاب برای دفاع از این کیان مقدس نیز تاکید کرد.

وی بر ایجاد همبستگی بین ارکان هیئت از هیئت امنا و روحانی به جهت کیفیت بخشی به مجالس ابا عبدالله الحسین علیه السلام و دقت در بیان مطالب و خودداری از ناامید کردن مردم و گفتن مطالبی که ممکن است خوراک تبلیغاتی دشمن شود، نیز تاکید کرد.

خبرنگار: علی نوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.