استاندار قم گفت: دشمن تلاش دارد برخی از مسائل در قم بزرگنمایی شود که القا آغاز کرونا از قم و سایر موضوعات اخیر از جمله آنان بوده است.

استاندار :دشمن به دنبال بزرگنمایی مسائل در قم است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد تقی شاهچراغی ظهر چهارشنبه در گردهمایی رؤسا و مدیران ستاد امر به معروه و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان قم که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: افرادی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کنند می‌بایست به این امر باور داشته باشند که در این صورت برنامه ریزی ها و اقدامات مؤثر واقع خواهد شد.

استاندار قم افزود: عاشورا نیز بر پایه باور رخ داد و امیدواریم در ایام هفته امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ سازی این فریضه الهی در جامعه جدی گرفته شود.

شاهچراغی بیان داشت: متأسفانه برخی از البسه‌هایی که در شهر قم عرضه می‌شود مناسب فرهنگ اسلامی نیست که در این بخش باید اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های از جمله صمت و اماکن صورت پذیرد.

وی گفت: با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تولیدات سالم و اسلامی در قم مذاکراتی صورت گرفته و در این زمینه مقدماتی نیاز داریم که امیدواریم با همراهی نهادهای مختلف فرهنگی این امر محقق شود.

استاندار قم بیان داشت: کار در عرصه امر به معروف و نهی از منکر دشوار اما شدنی است که مدیران و دبیران امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های استان قم در این زمینه باید ورود جدی داشته باشند.

شاهچراغی با بیان اینکه هر سازمانی جامعه هدف درونی و بیرونی دارد و مدیران دستگاه‌ها باید برای هر دو بخش برنامه ریزی داشته باشند.

وی گفت: برای بخش‌های خصوصی شامل اتحادیه‌ها، صنوف و گروه‌های صنفی و مردمی نیز باید اقداماتی صورت گیرد و برخی از ظرفیت‌های مردمی در قم قابلیت‌های فرا استانی است که باید از این توانمندی‌ها استفاده شود.

استاندار قم تصریح کرد: در موضوع اهمیت و ضرورت حجاب و عفاف و موضوعات فرهنگی و اجتماعی کسی تردیدی ندارد و در این عرصه باید از ظرفیت‌های مردمی استفاده حداکثری صورت گیرد.

شاهچراغی بیان داشت: قم به حسب ظاهر همانند سایر استان‌ها است و شرایط آنان را دارد که البته این امر یک روی سکه است اما بخش مهمتر قم، نقش و اثرگذاری و جایگاه این شهر است که مرکز تشییع و انقلاب اسلامی است.

استاندار قم ادامه داد: مؤسسات دینی و فرهنگی زیادی در قم مشغول فعالیت هستند و حوزه علمیه قم در این شهر استقرار یافته است و بسیاری از طلاب کشورهای دیگر در قم مشغول به تحصیل هستند که این امر نشان از جایگاه ویژه قم است.

نهادها نباید از رسالت فرهنگی خود غافل شوند

شاهچراغی افزود: دستگاه‌های مسئول در حوزه نظامی و قضائی باید به وظیفه خود در راستای رعایت هنجارها عمل کنند از طرف دیگر نهادها نیز نباید از رسالت فرهنگی خود غافل شوند.

وی عنوان داشت: بخش عمده ای از جهاد تبیین باید در عرصه میدانی ظهور و بروز پیدا کند و در این زمینه باید از ظرفیت‌های مؤسسات فرهنگی و دینی استفاده شود.

وی با بیان اینکه بر استفاده از دچار در ادارات استان قم تاکید داریم افزود: دشمن تلاش دارد برخی از مسائل در قم بزرگنمایی شود که القا آغاز کرونا از قم و سایر موضوعات اخیر از جمله آنان بوده است.

استاندار قم تاکید کرد: انقلاب اسلامی امروز در جهان اثر گذار است و نباید به بهانه برخی از اقدامات از سوی معاندین، ناامیدی در جامعه صورت گیرد و ملت بزرگ ایران در راستای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در میدان حضور دارند و از مسیری که برگزیده اند عقب نشینی نخواهند کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.