مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد: گرمای ۵۰ درجه در اهواز و خنکای هوا در سواحل خزر و اردبیل

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در دو روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده داریم و روز سه‌شنبه ۳ مرداد در برخی نقاط سواحل خزر این بارش پراکنده ادامه دارد.

وی افزود: روز سه‌شنبه کاهش نسبی دما در اردبیل و استان‌های ساحلی خزر خواهیم داشت و دریای خزر نیز دوشنبه و سه‌شنبه مواج است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: تا روز سه‌شنبه در برخی نقاط استان‌های مرکزی، قم و اصفهان، همچنین جنوب تهران و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و گردوخاک خواهیم داشت.

ضیائیان ادامه داد: در پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات شمال شرق هرمزگان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خصوصاً در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه ۴ تیر در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رگبار و رعدوبرق و وزش باد در ساعات بعدازظهر و شب داریم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل و روز چهارشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان بارش از شدت بیشتری برخوردار است.

* موج‌های ۲ متری در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز

ضیائیان گفت: روز سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۳ در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۰۴ در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و مناطق ساحلی جنوبی استان بوشهر و روزهای پنج‌شنبه‌ و جمعه‌ هفته جاری در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، افزایش سرعت وزش باد جنوب شرقی تا محدوده ۳۶ نات‌ افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۲ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراسواحل پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: اثر این مخاطره اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک و نیمه سنگین، احتمال اختلال در تردد کشتی های تجاری و پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: توصیه می‌شود اجتناب از تردد شناورهای سبک و فعالیت های تفریحی و شنا درجاسک، سیریک، لارک، هرمز، قشم، بندرعباس، هنگام، تنب بزرگ و کوچک، ابوموسی، سیری،کیش و لاوان‌ و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری، در دستور کار باشد.

ضیائیان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری گاهی با افزایش باد و احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه آسمان تهران صاف تا کمی ابری است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۹ و ۲۷ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۱۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.