مدیرکل هواشناسی استان سمنان ضمن اعلام هشدار زرد برای این استان گفت: تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک برای آسمان استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان سمنان هشدار زرد صادر کرد

به گزارش قدس انلاین، ایرج مصطفوی ، با اشاره به فعالیت یک سامانه در این استان، اظهار داشت: افزایش گرادیان فشار و وزش بادهای شدید و تند باد و گرد و خاک و گذر امواج بارش‌زا از نواحی شمالی و رگبارهای پراکنده باران و رعد و برق از مهم‌ترین مشخصات این سامانه بارشی است.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اواخر وقت روز جمعه در استان سمنان فعالیت دارد، افزود: وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک در غالب نقاط به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه هوای گرم تا پایان هفته در استان سمنان ماندگار است، اضافه کرد: رگبارهای پراکنده باران، گاهی رعد و برق برای ارتفاعات و نواحی شمالی استان سمنان پیش‌بینی می‌شود.

مصطفوی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی در برخی مناطق شمالی استان سمنان وجود دارد افزود: به علت وزش باد شدید و تندبادهای لحظه‌ای احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاعات وجود دارد.

وی بر ضرورت اطمینان از استحکام سازه‌های موقت تأکید کرد و از مردم و شهروندان خواست تا از حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال پرهیز کرده و از توقف و پارک خودرو در این مناطق پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال  وجود دارد بر ضرورت استفاده از قیم برای نهال‌ها تأکید کرد.

مصطفوی گفت: برای مناطق مستعد احتمال خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا وجود دارد و باید در این زمینه تمهیدات لازم را اندیشید.

وی با بیان اینکه گرمای شدید هوا احتمال آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها را بالا می‌برد گفت: گردشگران از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق جنگلی پرهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بر ضرورت پوشش گلخانه‌ها نیز تأکید کرد و از کشاورزان خواست به خاطر وزش باد از سمپاشی یا محلول پاشی باغات و مزارع به ویژه در ساعات بعد از ظهر خودداری کنند.

مصطفوی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر برای برخی نقاط استان وجود دارد بر ضرورت لایروبی کانال‌ها و شبکه آبراه‌های این استان تأکید کرد.

وی همچنین گفت: مردم و گردشگران از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها خودداری کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.