مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ٣۵٠ مشترک آب «بدمصرف» در بخشهای خانگی و  غیرخانگی در این کلانشهر شناسایی شدند.

۳۵۰ مشترک آب «بدمصرفـ» در مشهد شناسایی شد

به گزارش قدس خراسان، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: طبق مصوبه قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد، طرح برخورد با مشترکان بدمصرف در قالب پنج گروه شامل بخش‌های خانگی، باغ ویلاها و خانه باغ‌ها، دستگاه‌های اداری و اجرایی، هتل‌ها و مهمانپذیرها و کارواش‌ها و انشعابات غیرمجاز در دستور قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در این راستا ۲۳۵ مشترک در بخش خانگی، ۱۹ مشترک در بخش باغ ویلاها، ۱۵ مشترک در بخش دستگاه‌های اجرایی، ۲۹ مشترک در بخش هتل‌ها و ۵۲ مشترک در بخش کارواش‌ها با مصرف بیش از یک و نیم برابر ظرفیت قراردادی شناسایی شدند.

وی تصریح کرد: در بخش خانگی مشترکان بد مصرف با مصارف بیش از ۳۰ متر مکعب در ماه که ٢ برابر الگو آب مصرف می‌کردند، شناسایی و پیامک هشدار قطع در صورت عدم مدیریت مصرف برای آنان ارسال شد.

اسماعیلیان افزود: تحلیل مصرف مشترکان با قرائت مصارف روزهای بعد از ارسال پیامک، طی ٢ مرحله نشان داد که بیش از نیمی از مشترکین، مصرف خود را مدیریت و به اهداف شرکت نزدیک شده‌اند، مشترکین خانگی نیز که مصرف خود را مدیریت نکرده‌اند در لیست قطع قرار گرفتند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در خصوص مشترکین بدمصرف باغ ویلاها و خانه باغ ها افزود: ۱۹ مشترک بد مصرف در بخش باغ ویلاها و خانه باغها با مصارف بیش از ۴۵ مترمکعب در ماه شناسایی و نسبت به قطع انشعابات آنان اقدام شد که پس از پرداخت بدهی ها و اخذ تعهد جهت رعایت الگوی مصرف، وصل انشعاب آب انجام و پس از رصد ۱۰ روزه در صورت تکرار بد مصرفی، انشعاب به مدت یک دوره قطع مجدد خواهد شد.

به گفته وی، بر اساس مصوبه جدید قرارگاه در مرحله بعد مشترکین باغ ویلا با مصرف بیش از ۳۰ مترمکعب مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

اسماعیلیان گفت: به منظور افزایش اثربخشی فعالیت‌های اجرایی، استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها برای گذر از تنش آبی در دستور کار قرار گرفت که به همین منظور قرارگاه عملیاتی پایش آب مشهد با حضور فرماندار و مسوولان شرکت‌های آب منطقه‌ای خراسان رضوی، آب و فاضلاب مشهد، دادگستری، نیروی انتظامی و دستگاه‌های تاثیرگذار تشکیل و برنامه‌هایی برای گذر از این بحران به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.