والی «بامیان» در مرکز افغانستان با حضور در مراسم عزاداری حسینی تاکید کرد راه و مکتب امام حسین(ع) به ۱۰ روز عزاداری خلاصه نشود.

والی بامیان: امنیت کامل در تمام مساجد و تکایا برای عزاداران عاشورا تامین است

به گزارش قدس‌آنلاین،  «مولوی عبدالله سرحدی» والی بامیان با شرکت در مراسم عزاداری حسینی در حسینیه «سیدآباد» تاکید کرد راه و مکتب امام حسین(ع) به ۱۰ روز عزاداری خلاصه نشود، بلکه راه امام حسین و مکتب نوه پیامبر اسلام باید در تمام سال توسط عموم پیروان آن حضرت به ویژه علما و جوانان دنبال و تشریح شود.

وی افزود امنیت کلی در تمام مساجد و تکایا برای عزاداران عاشورا تامین است و هیچ نگرانی امنیتی و محدودیت در برگزاری مراسم عزاداران حسینی در ولایت بامیان وجود ندارد.

به گزارش آوا، والی بامیان تاکید کرد هدف قیام امام حسین برچیدن ظلم و وحشت از جهان اسلام و پیروان راه حضرت پیامبر اسلام(ص) بود.

سرحدی اظهارداشت: طی ۲۰ سال اخیر به قرآن، ارزش های دینی و نوامیس مردم افغانستان توهین شد و جوانان ما نیز منحرف شدند. اکنون علما و عموم مردم افغانسان باید کمر همت بسته و در راه خدا و اصلاح جامعه تلاش و مبارزه کنند.

والی بامیان با بیان این مطلب که حفاظت دین بر مرد و زن واجب است، خاطر نشان ساخت: تمام مسلمانان جهان اسلام تحت یک نظام و پیروی امت محمدی بوده و پاسداری از دین وظیفه هر مرد و زن می‌باشد.

 مولوی عبدالله سرحدی همچنین از تامین امنیت در برگزاری دهه عاشورا در ولایت بامیان به مردم اطمینان داد و گفت: امنیت کلی در تمام مساجد و تکایا برای عزاداران عاشورا بطور شبانه روزی تامین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.