پیشکسوت آبی پوشان معتقد است جواد نکونام بیهوده جار و جنجال به پا می کند.

رجبی: خدا قربان‌زاده را نبخشد؛ دولت فقط زمان انتخابات به مردم نیاز دارد؟/ چرا برای استقلال اسپانسر نمی‌گیرند؟

به گزارش قدس آنلاین، کمتر از یک هفته به شروع بیست و سومین دوره از بازی‌های لیگ برتر باقی مانده و استقلال باید به مصاف صنعت نفت آبادان برود اما بازیکنان این تیم به دلیل مشکلات مالی تا روز جمعه تمرینات را تحریم کردند و باعث ناراحتی و نگرانی هواداران شدند.

جنگ پنهان نکونام و خطیر هر روز بیشتر نمایان می‌شود. حتی اگر دو طرف که مدت زیادی نیست در این باشگاه همکاری می‌کنند اختلافات را تکذیب کنند واضح است که خواسته‌های سرمربی جدید تا حدود زیادی محقق نشده با این حال بسیاری اعتقاد دارند باید به مدیر جدید فرصت داد و اشتباهات مدیران قبلی نباید مانعی باشد برای موفقیت آبی‌ها در فصل آینده.

چه خبر از استقلال؟

خبرها که معلوم است ما که حرف‌های‌مان را می‌زنیم اما نمی‌دانیم ‌باید چه کار کرد!

زمان زیادی تا شروع لیگ باقی نمانده‌ و بازیکنان اعتصاب کردند!

از روز اول هم گفتم مگر نکونام در خوزستان چی کار کرد؟ مگر شبانه تیم فولاد را ول نکرد؟! برای او مهم نیست که! از روزی که آمده به اینجا به ‌جای آنکه کمک کند تا حواشی جمع شود این همه داستان درست شده. دو تا مهره از دست دادی اما پرمهره‌ترین تیم را جمع و جور کرد. با این‌ دعوا و با آن دعوا. او مردم را مقابل مدیرعامل و وزارت گذاشته است. نمی‌دانم! مگر می‌شود یک نفر از اوضاع یک باشگاه خبر نداشته باشد و بلند شود و بیاید؟ دقیقا راه کی‌روش را می‌رود. کی‌روش هم چندین سال ایران بود و فقط نق زد و پوئن گرفت. حالا شرایط استقلال را ببینید در هر پستی دوتا مهره دارد.

اما خطیر هم وضعیت را می‌دانست چرا مسوولیت پذیرفت؟ حالا نباید با مربی تیم همکاری کند؟

خطیر باید چکار کند؟ او رفته کمپ با مربی جلسه گذاشته و صحبت کردند تا مشکلات را حل کنند اما اینکه یک بازیکن را نگرفتند می‌آیند جار و جنجال می‌کنند را می‌گویم.

اما استقلال دو بازیکن اصلی‌اش را از دست داد.

مدیریت قبلی طوری معامله کرد که دیگر دست کسی نبود. بازیکن قرارداد داشته و برگشته. اینها دیگر به خطیر و کریمی و فتح‌الله‌زاده چه ارتباطی دارد؟ بعدش هم یک زمانی حجازی و غلامحسین مظلومی و عادل‌خانی از تیم ما رفتند. اینها سه تفنگدار فوتبال ایران بودند اما چه اتفاقی افتاد؟ دو تا یار گرفتیم و همان سال قهرمان حذفی شدیم. استقلال همیشه استقلال است. همین الان هم به جرات به شما می‌گویم خودشان ارنج کنند با همین نفرات جزو سه تا تیم اول می‌شوند! این همه شلوغ‌بازی ندارد. اصلا آقای نکونام! شرایط بد است چرا ماندی؟ اگر ماندی پس با سکوت کردن به تیم کمک کن.

یکی از مشکلاتی که این روزها گریبانگیر فوتبال ما شده قانون تعداد جذب بازیکنان بزرگسال است. شما موافق این قانون هستید یا مخالف؟

صددرصد موافقم. فوتبالی که آقای گلش ۱۲ تا گل می‌زند و پنج، شش تای آن پنالتی است و کار فنی در آن نمی‌بینیم چرا باید در تیم‌هایش تعداد زیادی بازیکن بزرگسال باشند و پول بگیرند؟ ببخشید مثلا پارسال رمضانی و شهباززاده چهل میلیارد گرفتند چی کار کردند؟ حداقلش بخشی از این پول‌ها می‌آید فوتبال پایه و جوانان این مملکت‌ می‌توانند استفاده کنند. می‌دانید چه افرادی مخالف هستند؟ دلال‌ها. اما این کار، کار خوبی است و اگر تایید شود با آن موافقم.

رضا رجبی

اما بعضی کارشناسان هم می‌گویند با تصویب این قانون تیم‌های‌مان کار سختی برای تقابل با دیگر تیم‌های آسیایی در لیگ قهرمانان دارند. با جوانان می‌شود حرفی در برابر ابرستاره‌های تیم‌های عربی داشت؟

پرسپولیس با چند بازیکن به فینال آسیا رفت؟ با ۱۴ بازیکن و نفراتی مثل آدام همتی. اینها حرف است. اینها همان حرف‌هایی است که به آسیاب فوتبال ما می‌ریزند! نه. اصلا این‌طور نیست. تیم‌ها نباید نیمکت شلوغی داشته باشند و باید مدیریت کرد.

یکی دیگر از خواسته‌های نکونام جذب دستیار خارجی بود که تا این لحظه محقق نشده. در این رابطه چه نظری دارید؟

حداقل بالای یک ماه است که او در استقلال کارش را شروع کرده و باید قبل از اینکه کار فنی را آغاز می‌کرد دستیارانش می‌چیند. این حرف‌ها را قبول ندارم. اگر ادعای حرفه‌ای‌گری دارد و می‌گوید در اسپانیا فوتبال بازی کردم باید تیم فنی‌اش را انتخاب و بعد شروع می‌کرد وقتی این اتفاق رخ نداده بود نباید کارش را شروع می‌کرد! چطور کیانوش رحمتی و حمیدرضا رجبی و بقیه شدند اما حالا برای یک کمک این حرف‌ها را می‌زند؟ اگر برایش خیلی مهم بود باید صبر می‌کرد جذبش می‌کردند و بعد کارش را شروع می‌کرد.

این وسط هواداران استقلال نگران بازی اول تیم‌شان هستند و زمان زیادی تا آغاز لیگ باقی نمانده است‌.

آقایان ادعای استقلال مردمی دارند و تا حرف می‌زنند می‌گویند مردم. سیاه‌کاری! اعتصاب در این وضعیت یعنی فقط اسم مردم عنوان می‌شود. فاجعه است! اینکه مردم را نسوزانند وجود ندارد! حالا چه کسی این وسط این برنامه را داشته واقعا نمی‌دانم چه بگویم. فقط خواهش می‌کنم دم از مردم نزنید. همین!

یکی از مشکلات این روزهای استقلال و در کل فوتبال ما جذب اسپانسر است. در این وضعیت مدیر استقلال چطور می‌تواند از پس بدهی‌ها بربیاید؟

چطور موقع انتخابات همه این مردم مورد نیاز و مورد استفاده هستند حالا که استقلال ۳۰ میلیون هوادار دارد این دولت نمی‌تواند با ارتباطاتی که دارد کمک کند به استقلال؟ مطمئنا می‌تواند همان‌طور که برای آن‌ور می‌کنند! کاری ندارد این اسپانسرها از مالیات‌شان کم می‌شود. فکر نکنید همه اسپانسرها کمک می‌کنند اینها از مالیات معاف می‌شوند. باید رایزنی شود و به خطیر کمک کنند تا اسپانسر خوب و گردن کلفت بگیرند تا بتوانند این تیم را هدایت کنند.

درباره اسپانسر مشترک که به نظر می‌رسد مورد تایید طرفداران دو تیم هم نیست چه نظری دارید؟

اسپانسر مشترک به نظرم مساله‌ای نیست که بگوییم یک معضل است. بانک شهر بود که تبلیغات خوبی بود و هم کمک‌هایی کرد. مهم این است که درست و اساسی و بنیادی قرارداد ببندند. تشکیلاتی و سازماندهی شده باشد. هربار طوری قرارداد نبندند که بعدها دست گدایی دراز کنند. با یک قرارداد درست می‌توانند منافع هر دو تیم را لحاظ کنند. مشکلی از بابت اسپانسر مشترک نیست.

به مدیریت زمان آجرلو نقد داشتید.

هنوز هم می‌گویم. تمام این بدبختی‌ها از طرف آجرلو است. این هم تعهد و مشکلات را به وجود آورد و هیچ کی نبود نظارت کند. آن قربان‌زاده فقط آمده بود تا دیده شود! این همه پول هزینه شد چرا نظارتی نکرد؟ آجرلو با آن مدیریتش استقلال را صد سال به عقب برد. خدا خیرش بدهد! جالب است که هیچ کی هم جوابگو نیست و از آجرلو هیچ خبری نیست. خدا قربان‌زاده را نبخشد که فقط دنبال نمایش بود و باشگاه را به این روز انداخت. یعنی نه که به درد باشگاه بخورد بلکه معضلی هم شد!

درباره استعفای وزیر ورزش صحبتی دارید؟

بعد از آن سانحه هوایی باید همان موقع می‌رفت و دولت باید به فکر جایگزین بود به نظرم اسم‌هایی خوبی عنوان شده و کیومرث هاشمی هم می‌تواند موفق باشد و اداره وزارت را برعهده بگیرد. سجادی بعد از آن اتفاق دیگر نتوانست به شرایط عادی برگردد و حالا هم ان‌شاءالله بین گزینه‌ها هاشمی موفق باشد!

فکر می‌کنید کیومرث هاشمی وزیر ورزش شود؟

صددرصد فکر می‌کنم ایشان انتخاب شود! من هم شنیدم که ایشان انتخاب می‌شود.

حرف پایانی؟

امیدوارم شرایط برای استقلال بهتر شود و هواداران این تیم هم روز خوش را ببینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.