مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام از شناسایی و قطع ۳۶۳ رشته انشعاب غیرمجاز از ابتدای امسال خبر داد.

شناسایی و قطع ۳۶۳ رشته انشعاب غیرمجاز آب در ایلام

به گزارش قدس آنلاین، پرویز ناصری اظهار کرد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز در شهرها و روستاها علاوه بر تضییع حقوق مشترکان قانونی شرکت آب و فاضلاب، هزینه‌های هنگفت مالی و معنوی به شرکت تحمیل و خدمات مستمر و مطلوب به مردم را با مشکلاتی مواجه می‌کند از این رو شرکت آبفا در برخورد با انشعاب‌های غیرمجاز  با جدیت ورود کرده و از ابتدای امسال تعداد ۳۶۳ رشته انشعاب غیرمجاز شناسایی و قطع شدند. 

وی با تاکید بر اینکه آبفا مسئول تامین آب خانه باغ‌ها و گلخانه‌ها و دام‌های سنگین نیست، تصریح کرد: امسال برخورد با انشعابات غیرمجاز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و جدی شرکت آبفای استان ایلام در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون نیز اقدامات موثری در شناسایی انشعابات غیرمجاز با مصرف بالا صورت گرفته است.

مدیرعامل آبفای استان از مشترکان خواست در صورت مشاهده‌ی انشعابات غیرمجاز آب و فاضلاب، مشترکین مرکز استان از طریق تماس با مرکز ارتباطات مردمی و رسیدگی به شکایت (۱۲۲)، و مشترکین سایر شهرستان ها  با تلفن گویای حراست آبفای  ایلام (۲۲۳۰۱۴۱) و یا تماس با آبفای شهرستان خود، مانع تضییع حقوق همه مردم و تحقق عدالت اجتماعی در محدوده شهر و روستای خود شوند.

مدیر عامل شرکت آب‌ و‍ فاضلاب ایلام ادامه داد: برداشت غیرمجاز و غیرقانونی آب علاوه بر تخریب تاسیسات به خطر افتادن شرایط بهداشتی و آلوده شدن آب را نیز به دنبال دارد و حتی موجب اختلال در آبرسانی می‌شود، به طوری که مناطق گسترده‌ای از شهر با کم‌آبی و بی‌آبی مواجه می‌شود. بر همین اساس و با توجه به اثرات مخرب انشعابات غیرمجاز افزایش اقدامات در خصوص مقابله با این پدیده که نوعی آب‌دزدی محسوب می‌شود، در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.   

ناصری ضمن تقدیر از تعامل و همکاری مطلوب دستگاه‌های نظارتی در زمینه برخورد با متخلفان گفت: قاطعیت دستگاه‌های قضایی در برخورد با دارندگان انشعاب غیرمجاز به نوبه خود تاثیر زیادی در کاهش استفاده متخلفان از آب دارد و امید است با کمک دستگاه قضایی، انشعابات غیرمجاز در سراسر استان را کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.