مسئول کمیته بهداشت و سلامت قرارگاه خدمات سفر مشهد گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، بیش از ۹ هزار خدمت در ایستگاه‌های سلامت و مبادی ورودی به حرم مطهر رضوی ارائه شد.

انجام بیش از ۹ هزار خدمت به عزاداران در ایستگاه‌های سلامت منتهی به حرم رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، فرید رضا صحی‌زاده با بیان اینکه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی بیش از ۳۰۰ پرسنل بهداشتی مشارکت فعال داشتند، اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات مناسب به زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی ۴ ایستگاه سلامت و با حضور پرسنل پزشک، کارشناس مراقب سلامت زن و مرد، کارشناسان بهداشت محیط در مسیرهای منتهی به حرم مطهر (خبابان ایت الله شیرازی، خیابان نواب، خیابان امام رضا، خیابان طبرسی ) با مشارکت مراکز پنج گانه مشهد مقدس راه‌اندازی شد و خدماتی از قبیل ویزیت پزشک، سنجش فشار خون، تست قند، مشاوره جوانی جمعیت و فرزند آوری، توزیع محتوای آموزشی، بازدید از اماکن عمومی، تهیه و توزیع مواد غذایی، موکب‌ها  و حسینیه و... در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ارائه شد.

مسئول کمیته بهداشت و سلامت قرارگاه خدمات سفر مشهد تصریح کرد: در این اقدامات تعداد بیش از ۹۰۰۰  خدمت توسط پزشک، کارشناسان مراقب سلامت و بازرسان سلامت محیط وکار در ایستگاه‌های سلامت، خیابان‌ها، اماکن حریم مطهررضوی و مبادی ورودی توسط تیم‌های مراکز پنج گانه بهداشت مشهد انجام شد.

وی افزود: انجام ۱۱۸۰ مورد غربالگری فشار خون،۶۱ مورد تست قند، ۵۲۷ ویزیت پزشک، ۱۲۳۸ مورد آموزش و مشاوره و ۵۸۸ محتوای آموزشی، بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی: ۱۸۴۲ اماکن عمومی ۲۷۸، بازدید از مساجد، تکایا، حسینیه، هیات و.... ۱۱۱۸، بازدید از محل‌های اسکان زائرین: ۱۰۳، بازدید از موکب‌ها ۱۰۹۹ و تعداد ۴۰۶ مورد کلر سنجی آب از اب سردکن، یخ، آب شهری، موکب‌ها از جمله اقداماتی است که در این مدت انجام شد.

صحی‌زاده گفت: همچنین در این مدت ۲۵۲  واحد تهیه و توزیع مواد غذایی به علت تخلفات بهداشتی تذکر قانونی صادر و با مجوز دادستانی ۹ مرکز متخلف پلمب شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.