با رویکرد توسعه و تقویت زیرساخت‌های ترانزیت، حمل‌ونقل و لجستیک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس، تفاهم‌نامه‌ای میان این موسسه و شرکت توسعه بار لیپار به عنوان سرمایه‌گذار بخش خصوصی به امضا رسید.

زیرساخت‌های ترانزیت و لجستیک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس توسعه می‌یابد

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، با اجرای این تفاهم‌نامه، علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل، زمینه رشد اقتصادی منطقه ویژه اقتصادی سرخس و نیز توسعه محور شرق فراهم خواهد شد.

احداث تیرپارک در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس، احداث تیر پارک و ایجاد بازارگاه مجازی و سالن اختصاصی اعلام بار در منطقه را از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: این موسسه جانمایی و تامین زمین مورد نیاز برای احداث تیر پارک استاندارد در محدوده منطقه ویژه اقتصادی سرخس را بر عهده دارد.

محمدرضا برهمند گفت: علاوه‌براین، موسسه در دریافت مجوزهای لازم در خصوص فعالیت تیرپارک، سالن اعلام بار مجازی بازارگاه‌های مجازی حمل و نقل و لجستیک همکاری خواهد کرد.

وی با اشاره به هوشمندسازی بار به عنوان یکی دیگر از موضوعات این تفاهم‌نامه اظهار کرد: قرار است تمام کالاهایی که از منطقه ویژه اقتصادی چابهار به منطقه ویژه اقتصادی سرخس منتقل شود توسط شرکت لیپار، بیمه و به GPS (سامانه موقعیت‌یاب جهانی) مجهز شود.

رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره سایر تعهدات سرمایه‌گذار بخش خصوصی خاطرنشان کرد: ارائه برنامه سرمایه‌گذاری در محدوده این منطقه، سرمایه‌گذاری به موقع و کافی در حوزه‌های مورد تفاهم و ایجاد سرعت حداکثری برای راه‌اندازی پروژه‌ها، بخشی از این موارد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: علاوه‌براین، می‌توان به برقراری استانداردها و رفع نواقص در تقاضاهای مورد مطالبه متولیان و دستگاه‌های اجرایی و نیز دریافت تاییدیه در خصوص طرح‌های پیشنهادی از سازمان و ارگان‌های ذی صلاح توسط شرکت لیپار اشاره کرد.

برهمند، ایجاد پوشش کامل شبکه بازارگاه مجازی حمل‌ونقل را یکی از دستاوردهای اجرای این تفاهم‌نامه عنوان کرد و افزود: ارائه برنامه از چگونگی و برنامه زمان‌بندی اجرای فازهای مختلف سرمایه‌گذاری در ایجاد تیر پارک نیز بر عهده سرمایه‌گذار است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.