خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد: باوجود توافق روسیه برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی، اما فعالیت‌های نفتی در این کشور نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

روسیه در یک سال ۱۴۷۰۰ کیلومتر چاه نفتی حفر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، با وجود آنکه مسکو متعهد شده تا در ماه آگوست صادرات نفت خود را ۵۰۰ هزار بشکه روزانه کاهش دهد، اما آمارها نشان می‌دهد فعالیت‌های نفتی این کشور نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. مسکو در ۶ ماه نخست امسال ۱۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر چاه نفت حفر کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸.۶ درصد بیشتر بوده و نسبت به میزان برنامه ریزی شده هم بیش از ۶ درصد افزایش داشته است.

روسیه در یک سال ۱۴۷۰۰ کیلومتر چاه نفتی حفر کرد

رونالد اسمیت، کارشناس نفت و گاز موسسه بی‌سی‌اس گلوبال، می‌گوید: شرکت‌های نفتی روسیه در سال ۲۰۲۲ یک رکورد در حفاری از زمان فروپاشی شوروی تاکنون به ثبت رسانده‌اند. این کشور البته از چندی پیش به شرکت‌های نفتی‌اش دستور داده تا در مجموع ۵۰۰ هزار بشکه از صادرات نفت خود کم کنند.

در حالی شرکت‌های روس در حفاری‌های نفتی خود رکورد زده‌اند که تحریم‌های سنگینی علیه صنعت نفت روسیه به خاطر درگیری نظامی با اوکراین از سوی غرب اعمال شده است. در قالب این تحریم‌ها ارائه تجهیزات نفتی و فناوری‌ها به شرکت‌های روس ممنوع شده تا توانایی این کشور در تولید و حفاری محدود شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.