به گفته مقامات آمریکایی، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید قرار است هفته آینده در نشست صلح اوکراین در عربستان سعودی شرکت کند.

سالیوان در نشست صلح اوکراین در عربستان شرکت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، کی‌یف رهبری تلاش‌هایی در جهت برقراری صلح در اوکراین را بر عهده می‌گیرد که انتظار می‌رود کشورهای غربی و کشورهای در حال توسعه در آن شرکت کنند.

مقامات آمریکایی گفتند که هدف اوکراین این است که این نشست صلح برای شناسایی اصول مشترک برای پایان دادن به جنگ کار کند و در اواخر سال جاری یک نشست صلح با حضور رهبران جهانی برای حمایت از این اصول برگزار شود.

گفت‌ وگوهایی که در عربستان سعودی میزبانی می‌شود، دومین دیدار از سلسله نشست‌هایی است که توسط آندری یرماک رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین برگزار می‌شود. اولین نشست این مذاکرات صلح، اوایل سال جاری میلادی در کپنهاگ برگزار شد.

یک مقام آمریکایی توضیح داد که عربستان سعودی تا حدی به دلیل روابط این کشور با چین برای مذاکرات انتخاب شده است اگرچه انتظار نمی‌رود پکن در این مذاکرات شرکت کند.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در خصوص میزبانی عربستان سعودی از نشست صلح اوکراین گفت: ما از این نشست حمایت می‌کنیم. ما همیشه اعلام کرده‌ایم که در ارتباط با این جنگ (اوکراین)، مهم است اوکراین در ردیف اول مذاکرات باشد.

وی افزود: مهم است کشورهایی که به صورت مستقیم موضع اوکراین را نشنیده‌اند، اظهارات این کشور را بشنوند.

میلر اضافه کرد که تائید می‌کنم مقامات آمریکایی در این نشست حضور خواهند داشت اما هنوز اسامی مشخص نشده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.