رئیس‌جمهور، مطالبه‌گری و بیان نقص‌ها و کاستی‌ها بدون ارائه راهکار و حل مسئله را آسیب‌زا عنوان کرد و گفت: در کنار بیان مشکلات باید آسیب‌زدایی و حل مسئله نیز از سوی رسانه ملی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیسی: بایدآسیب‌زدایی و حل مسئله از سوی رسانه ملی مورد توجه ویژه قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از سازمان صدا و سیما با حضور در تحریریه مرکزی خبرگزاری این سازمان (جرس) طی سخنانی با بیان اینکه رسانه ملی مرکز هدایت افکار عمومی و فرهنگ جامعه است، بر نقش بی‌بدیل بخش‌های مختلف این سازمان از جمله بخش‌های خبری، فیلمسازی، مستندسازی، برون‌مرزی و مراکز استانی در فرهنگ‌سازی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور، حفظ مرکزیت و مرجعیت اطلاع‌رسانی را از جمله مسئولیت‌های مهم مسئولان صدا و سیما برشمرد و اعتمادسازی در افکار عمومی با خبررسانی صحیح، سریع و امیدآفرین در جامعه را از جمله ملزومات ایفای این مسئولیت مهم عنوان کرد.

رئیسی با بیان اینکه جنگ شناختی امروز نیازمند دفاع شناختی است، افزود: امروز راهبرد دشمن ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه است، از این رو باید با برنامه‌ریزی دقیق و اقدام به موقع به ایجاد امید و نشاط در جامعه پرداخت و اولویت در تولید هر خبر و برنامه‌ای باید امیدبخشی و بازکردن گره‌های ذهنی مردم باشد.

رئیس‌جمهور، روشنگری و حضور صدا و سیما در میدان جهاد تبیین را بسیار مهم دانست و گفت: ضروری است هم مسئولان به سواد رسانه‌ای خود بیفزایند و هم عموم مردم را با رسانه بیشتر آشنا کنند.

رئیسی، مطالبه‌گری و بیان نقص‌ها و کاستی‌ها بدون ارائه راهکار و حل مسئله را آسیب‌زا عنوان کرد و گفت: در کنار بیان مشکلات باید آسیب‌زدایی و حل مسئله نیز از سوی رسانه ملی مورد توجه ویژه قرار گیرد. به عنوان مثال صرف سخن گفتن درباره فساد اقتصادی مشکلی را حل نمی‌کند و مشکل زمانی حل می‌شود که مردم ببینند کسی که فساد کرده به مجازات عملش رسیده و بستر فسادزا نیز از بین رفته است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت نیز به دنبال شناسایی مشکلات و رفع آن‌هاست و در این مسیر اعلام مشکلات با ارائه راهکار از سوی رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و پژوهشی برای دولت بسیار مفید خواهد بود.

رئیسی همچنین تأکید کرد: در گزارش‌های خبری باید معلوم باشد که عدالت‌خواهی در کشور جایگاه دارد و کسانی هستند که کمر همت برای رفع مشکلات مردم بسته‌اند.

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.