مدیرکل هواشناسی مازندران با هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران و تقویت هوای جنب حاره‌ای گفت:این سامانه از چهارشنبه ۱۸ مرداد تا دوشنبه ۲۳ مرداد در اکثر مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

افزایش محسوس دمای هوا در شمال ایران/ خطر آتش‌سوزی ‌در کمین جنگل‌ها

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران اظهار داشت: افزایش محسوس دما و تداوم آن تا اواسط هفته آینده، هوا را در استان گرم و شرجی می‌کند.

رضوی افزود: بیشینه دما در شهرهای غربی تا ۳۵ درجه و در شهرهای مرکزی و شرقی مازندران بین ۳۵ تا ۴۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.

این مسئول به هشدار در ارتباط با احتمال افزایش آتش‌سوزی در جنگل و مراتع و تنش دمایی، از گرمازدگی خبر داد و خاطرنشان کرد: با ذوب شدن یخچال‌های طبیعی، احتمال ریزش سنگ در اطراف علم‌کوه و دماوند وجود دارد. 

رضوی با توصیه به هم‌استانی‌ها و مسافران افزود: مردم از قرار گرفتن در فضای باز در ساعات گرم روز اجتناب کنند و پرهیز از روشن کردن آتش در مراتع، مزارع و عرصه های جنگلی توصیه هواشناسی به هم استانی‌ها و مسافران است.

وی خواستار تنظیم دمای مرغداری ها، دامداری ها وگلخانه ها، جلوگیری از سمپاشی باغات و مزارع در ساعات گرم روزشد و بر مدیریت مصرف انرژی آب و برق تاکید کرد.

مدیرکل هواشناسی مازندران ادامه داد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های هواشناسـی، وضعیت جوی استان مازندران از روز چهارشنبه ۱۸ مرداد صاف تا نیمه ابری، در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر در ارتفاعات نیمه غربی همراه با رگبار پراکنده و وزش باد همراه خواهد بود و بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۳۳ تا ۳۸ درجه سانتی گراد است.

وی افزود: در روز پنجشنبه ۱۹ مرداد تا یکشنبه هفته آینده هوا صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش تدریجی و محسوس دما است و بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۵ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۴۰ درجه خواهد بود.

رضوی ادامه داد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۳ و ۲۴ مرداد نیز هوا صاف تا قسمتی ابری با تداوم هوای گرم پیش بینی می‌شود و بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۳ درجه و در مناطق مرکزی و شرقی تا ۳۸ درجه می‌رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.