شماری از زنان اسرائیلی با برگزاری تجمعی خواستار بهره‌مندی فرزندان خود از قانون لغو خدمت نظامی، همچون حریدی‌ها (یهودیان ارتدکس افراطی) شدند.

دردسر جدید نتانیاهو درباره قانون لغو خدمت نظامی حریدی‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که متشکل از راستگرایان افراطی است، اخیرا پیش نویس قانونی را در زمینه لغو خدمت سربازی حریدی‌ها (یهودیان ارتدکس افراطی) تهیه کرده است.

رهبر جریان حریدی‌ها نیز که عضو از ائتلاف نتانیاهو است، به تازگی تهدید کرده در صورت عدم تصویب این قانون، از ائتلاف با نتانیاهو خارج شده و موجبات سقوط کابینه را فراهم می‌آورد.

در همین رابطه هاآرتص گزارش داد که صدها زن اسرائیلی در حرکت اعتراضی جدیدی تحت عنوان «جبهه مادران»، علیه قانون معافیت فرزندان خانواده های جریان حریدی از خدمت وظیفه اعتراض کردند.

آنها با تجمع در برابر یکی از مراکز جذب نیروی ارتش رژیم صهیونیستی، تاکید کردند: فرزندان ما نیز باید همانند فرزندان حریدی ها از انجام خدمت وظیفه معاف شوند.

بنابراین گزارش، این زنان خشمگین که جنبش اعتراضی جدید «جبهه مادران» به راه انداخته اند، در تجمع اعتراضی خود شعار «یا همه یا هیچ کس» سر دادند.

آنها اعلام کردند که در صورت عدم لغو معافیت فرزندان حریدی ها از خدمت وظیفه، فرزندان خود را به عدم انجام خدمت تشویق خواهند کرد.

زنان صهیونیست در اعتراض به پیش نویس قانون جدید که برای حریدی هایی که درس تورات می خوانند، معافیت از خدمت وظیفه در نظر گرفته است، پلاکاردهایی در دست داشتند که بر آن نوشته شده: خون پسران و دخترانمان ارزان‌تر از فرزندان حریدی ها نیست!

جریان دینی «حریدی» به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا هشدار دادند که عدم تصویب قانون خدمت وظیفه در دوره زمستانی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی که آن ها را از انجام خدمت وظیفه معاف می کند، منجر به انحلال کابینه صهیونیستی خواهد شد.

این در حالی است که در آخرین نظرسنجی‌ها نتانیاهو در برابر مخالفانش وضعیت مناسبی ندارد به طوری که در صورت انحلال کابینه و از دست دادن نخست وزیری، توان در اختیار گرفتن اکثریت کنست و تشکیل مجدد کابینه را نخواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.