۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 903412

رئیس مؤسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: کار احداث کارخانه نوآوری صنعت آب با مشخص شدن شرکت حامی و سرمایه گذار شتاب می گیرد.

احداث کارخانه نوآوری صنعت آب شتاب می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، احداث کارخانه نوآوری آب از سال ۱۴۰۰ در دستورکار وزارت نیرو قرار گرفت و موسسه تحقیقات آب به عنوان مجری احداث این کارخانه شناخته شد.

نهم دیماه ۱۴۰۱ رئیس موسسه تحقیقات آب در باره روند اجرایی کارخانه گفت: قرارداد اجرایی نخستین کارخانه نوآوری بخش آب کشور با حضور وزیر نیرو به امضا رسید و به‌زودی عملیاتی می‌شود.

محمدرضا کاویان‌پور همان روز افزود: کارخانه نوآوری آب همانند پارک‌های علم و فناوری محلی برای گردهم آمدن شرکت‌های دانش بنیان، شتاب دهنده‌ها، مراکز رشد است.

وی ادامه داد: کارخانه نوآوری صنعت آب محلی است برای آموزش دادن و نیز حمایت از شرکت‌ها چه حمایت‌های مالی و چه حمایت‌های فکری که انجام خواهد داد.

رییس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: کارخانه نوآوری صنعت آب سرمایه‌گذاران ریسک پذیر را جذب می‌کند تا در شرکت‌های دانش بنیان و بر روی محصولاتی سرمایه گذاری کنند که نیاز بخش آب کشور است.

کاویان‌پور ادامه داد: سرمایه گذاری شرکت‌های ریسک پذیر در شرکت‌های دانش بنیان و تولید محصولات مورد نیاز سبب خواهد شد نیاز به واردات در این بخش کاهش یابد.

شتاب‌دهنده کارخانه نوآوری صنعت آب مشخص شد

اکنون و در تازه ترین اظهار نظر «محمدرضا کاویان‌پور» افزود: پس از ابلاغ احداث کارخانه نوآوری صنعت آب اکنون شتاب‌دهنده آن نیز مشخص شده است.

شتاب‌دهنده یک سازمان منسجم و مشخص است که در آن افراد و تیم‌های دارای طرح نوآورانه و فناورانه را انتخاب کرده و در یک دوره چند ماهه به آنها خدماتی از قبیل فضای کاری تجهیز شده، آموزش، مشاوره، مربی‌گری، سرمایه اولیه و ارتباط با شبکه سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این شتاب‌دهنده نیز در حال مذاکره با شرکت‌های مختلف توانمند برای انتخاب و حضور در این کارخانه است.

رئیس مؤسسه تحقیقات آب خاطرنشان کرد: شتاب‌دهنده نیز به‌زودی یک رویدادی را نیز برگزار خواهد کرد که در آن شرکت‌های دانش‌بنیان که می‌توانند در کارخانه حضور یابند و نیازهای مختلف را بررسی خواهد کرد.

کاویان‌پور گفت: یکی از مهم‌ترین سرفصل‌ها که در این رویداد مطرح می‌شود بحث کنتورهای هوشمند حجمی آب کشاورزی است که اخیراً مسئولیت آن به مؤسسه داده شده است.

وی ادامه داد: براین‌اساس کار ارزیابی این کنتورهای حجمی توسط مؤسسه تحقیقات آب انجام خواهد شد.

رئیس مؤسسه تحقیقات آب افزود: بر اساس این ابلاغ (احداث کارخانه نوآوری) و ابلاغ دانش‌بنیان قبلی امید است بتوانیم شرکت‌های دانش بیان در این زمینه را گرد هم جمع کرده و اقدام‌های لازم را به عمل‌آوریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.