سمنان- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان از افزایش ۱۷ درصدی خرید تضمینی گندم طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این استان خبر داد.

خرید تضمینی گندم در استان سمنان ۱۷ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عبدالرحیم تحصیلی بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری با حضور رسانه‌ها به میزبانی شرکت غله و خدمات بازرگانی سمنان، از افزایش ۱۷ درصدی خرید تضمینی گندم در استان طی سال جاری خبر داد و ابراز کرد: سال قبل ۶۴ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.

وی با بیان اینکه امسال ۷۵ هزار و ۳۰۰ تن گندم از کشاورزان استان سمنان به صورت تضمینی خرید شد، گفت: به همت کشاورزان و تاکید دولت، شاهد رشد خوبی در تولید و خرید تضمینی گندم بودیم که باید از همراهی کشاورزان قدردانی کرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه خرید تضمینی گندم برحسب محصول دهی کشاورزان است، گفت: بنا بر این رویه، ابتدا مناطق غربی استان سمنان گندم خود را برداشت و درنتیجه زودتر نیز خرید تضمینی از آنها صورت می‌گیرد لذا در زمینه پرداخت پول هم ابتدا آنها پول خود را دریافت کردند.

تحصیلی با بیان اینکه در گرمسار و آرادان ۱۰۰ درصد مطالبات کشاورزان گندم کار بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده است، ابراز داشت: در دیگر بخش‌های استان که گندم دیرتر برداشت شد بخشی از مطالبات پرداخت و بخشی دیگر باقی مانده است.

وی با بیان اینکه بخش شرقی و شمالی استان سمنان قدری سردسیر تر است و لذا گندم در این مناطق به مراتب دیرتر از دیگر نقاط دست خواهد داد، افزود: اکنون روزهای پایانی خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های دامغان، شاهرود و میامی است

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه بیشترین خرید تضمینی گندم در استان سمنان تا این لحظه مربوط به شهرستان میامی بوده است، تاکید کرد: ۵۲ درصد از مطالبات گندم کاران استان سمنان، با احتساب اعلام اصلاح و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، توسط دولت تا کنون پرداخت شده و مابقی نیز در دست پرداخت است

تحصیلی با بیان اینکه نیاز سالانه گندم استان سمنان ۹۵ هزار تن است، گفت: نیاز ماهانه استان سمنان حدوداً هفت هزار و ۵۰۰ تن شامل خبازی‌ها و واحدهای صنعتی و… محاسبه شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.