داوطلب لرستانی رتبه یک کنکور زبان های خارجی گفت: به دلیل اینکه از کلاس دوم ابتدایی با زبان انگلیسی درگیر بودم، برای کنکور هزینه چندانی نکرده و هیچ یک از کتاب های منابع کنکوری را هم تهیه نکردم.

رتبه یک  کنکور: عضو هیچ موسسه کنکوری نبوده ام

به گزارش قدس آنلاین، مهراد اولیایی اظهار کرد: ۱۸ سال دارم و در دبیرستان نمونه دولتی "نواب صفوی" ناحیه یک خرم آباد در دوران دبیرستان به تحصیل اشتغال داشته ام.

وی با اشاره به درجه سختی کنکور امسال و حذف سوالات عمومی و افزودن شرط معدل، عنوان کرد: کنکور امسال بیشتر از آن که سخت باشد غیراستاندارد بود، بخصوص کنکور مرحله تیرماه و مفهوم بسیاری از سوالات نیز نامشخص بود.

اولیایی اضافه کرد: کنکور مرحله دی ماه تقریبا استاندارد تر بود ولی در مجموع حق بسیاری از داوطلبان به خوبی ادا نشد و به برخی از آنها ضربه زده شد و می توان گفت که من خوش شانس بودم که توانستم از پس سوالات بربیایم.

وی تصریح کرد: در طول سال تحصیلی مطالعه بسیاری برای رسیدن به این موفقیت نداشتم چرا که بیشتر به پایه زبانی خودم تکیه کردم و در ماه های پایانی قدری تلاش خود را بیشتر کرده و ساعات مطالعه را به حدود چهار تا پنج ساعت افزایش دادم و متوجه شدم که برای رسیدن به نتیجه خوب لازم به ساعات مطالعه بالا نیست.

اولیایی تصریح کرد: در امتحان کنکور خیلی نمی توان بر منابع کتاب های درسی تکیه کرد زیرا سوالات کنکور هرساله سخت تر و پیچیده تر می شود.

وی ادامه داد: در هر رشته تحصیلی شرایط و سختی کتابها نیز با یکدیگر فرق دارد و طبیعتا ساعات مطالعه ای که باید به هر درس اختصاص یابد نیز فرق می کند.

این دانش آموز لرستانی رتبه یک کنکور زبان های خارجی، افزود: رشته زبان های خارجی به دلیل اینکه یک رشته تخصصی است سوالات آن کاملا با سوالات کتاب درسی متفاوت است اما با توجه به اینکه پایه زبانی خودم قوی بود و از کلاس دوم ابتدایی به صورت پیوسته مشغول یادگیری زبان انگلیسی بودم توانستم درصد بالایی زده و به موفقیت دست یابم.

اولیایی توصیه خود را به داوطلبان کنکور سال های آینده در رشته زبان های خارجی، یادگیری پیوسته و مداوم زبان انگلیسی عنوان کرد و افزود: در رشته زبان انگلیسی باید از سنین زیر ۱۸ سال و به صورت پیوسته فراگیری را آغاز کرد تا پایه ای قوی داشت چرا که با برنامه ریزی در یک بازه زمانی کوتاه نمی توان به کسب رتبه های برتر و تک رقمی دست یافت.

به گفته وی خانواده ها با ایجاد یک فضای راحت و آرام و تحت فشار قرار ندادن دانش آموزان و اجازه به آنها برای انتخاب رشته مورد علاقه شان می توانند در کسب موفقیت آنها سهیم باشند.

"رضا عزتی" مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز موفقیت ۲ دانش آموز لرستانی در کسب رتبه های برتر کنکور را مایه افتخار و خوشحالی جامعه فرهنگیان لرستان دانست و افزود: کسب رتبه یک رشته زبان های خارجی توسط "مهراد اولیایی" و رتبه نهم رشته علوم تجربی توسط "رضا یوسفوند" افتخاری بزرگ برای جامعه فرهنگیان، معلمان و دانش آموزان لرستان است و این موفقیت را به مردم لرستان و خانواده های این عزیزان تبریک می گوییم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.