وزیر کشور عراق گفت که ۴۰ هزار نیروی امنیتی در استان دیالی در شرق عراق برای تأمین امنیت پیاده‌روی اربعین مستقر شده‌اند.

استقرار ۴۰ هزار نیرو در استان دیالی عراق برای تأمین زیارت اربعین

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق امروز (چهارشنبه) با سفر به استان دیالی در شرق این کشور، در جریان آمادگی نیروهای امنیتی برای تأمین امنیت زیارت اربعین قرار گرفت.

به نوشته وبگاه خبری شفق نیوز، او همچنین در نشستی با حضور فرماندهان ارتش و فرماندهان نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی مستقر در استان دیالی حضور یافت و در کنفرانس خبری مشترک با فرماندهی ارتش عراق در این استان گفت که بیش از ۴۰ هزار نیرو برای تأمین امنیت پیاده‌روی زیارت اربعین در دیالی مستقر شده‌اند.

در این نشست، معاون سازمان امنیت ملی، معاون عملیات الحشد الشعبی و فرماندهان عملیات استان‌های دیالی، صلاح‌الدین، کرکوک و تعدادی از مقامات و نهادهای پشتیبان در استان دیالی حضور داشتند.

استان دیالی مشرف به استان‌های ایلام و کرمانشاه در ایران است که بخش عمده زائران اربعین از طریق این استان راهی کربلا می‌شوند و «عبدالامیر الشمری» نیز گفت که پیش‌بینی می‌شود جمعیت گسترده‌ای از زائران ایرانی از گذرگاههای مرزی در استان دیالی وارد عراق شوند.

وزیر کشور عراق در این کنفرانس خبری گفت که طرح ویژه امنیتی برای تأمین امنیت زوار امام حسین (علیه السلام) چه سواره و چه پیاده، در نظر گرفته شده است و علاوه بر بحث امنیتی، موضوع ارائه خدمات در جاده‌ها نیز جزوی از این طرح است.

به گفته این مقام عراقی پیش‌بینی می‌شود که در ایام زیارت اربعین، روزانه بیش از ۵۰ هزار زائر ایرانی از طریق گذرگاه «المنذریه» (مرز خسروی) وارد عراق شوند.

دو روز پی نیز سخنگوی فرماندهی عملیات کربلا از کنترل کامل مرزهای اداری و مناطق صحرایی استان کربلا برای تامین امنیت زائران مراسم اربعین امام حسین(ع) خبر داد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.