مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان اینکه یکی از اهداف وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات است گفت: تا پایان دولت از شبکه ملی اطلاعات بهره برداری می شود.

بهره برداری کامل از شبکه ملی اطلاعات تا پایان دولت سیزدهم محقق می شود

به گزارش قدس آنلاین،" اکبر قنبرپور" در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه امسال میزان اجرای شبکه ملی اطلاعات به ۷۵ درصد خواهد رسید، افزود: ابتدای تشکیل دولت میزان پیشرفت این شبکه ۳۰ درصد بوده که تا پایان سال گذشته این رقم به ۵۷ درصد رسیده است.

وی اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت را از دیگر برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: در ابتدای تشکیل دولت بیش از چهار هزار روستا به اینترنت متصل شدند که تا پایان امسال سه هزار روستا دیگر نیز به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.
قنبرپور ادامه داد: برنامه وزارتخانه در دولت سیزدهم این است که تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل شوند.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی با اشاره به پوشش اینترنت پرسرعت ثابت و تکمیل خطوط شهری فیبر نوری، اظهار کرد: با طرحی که از سال گذشته شروع و در این دولت هدفگذاری شده، بیش از ۲۰ میلیون پورت اینترنت ثابت پرسرعت تحویل منازل و کسب و کارها از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی می شود.
قنبرپور افزود: در حال حاضر ۲۶۰ هزار پوشش خدمات در کشور برای اتصال به فیبرنوری تحویل داده شده که این عدد تا پایان سال به ۱۰ میلیون پوشش خواهد رسید.

وی افزود: برنامه این است که ۸۰ درصد خانوارها تا پایان دولت سیزدهم به اینترنت فیبر نوری متصل شوند.
قنبرپور با بیان اینکه استان البرز در این حوزه پیشرو است بیان کرد: چندین اپراتور بخش خصوصی در حال توسعه شبکه فیبرنوری در این استان هستند.
مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود تصویب اعتبار در بودجه ۱۴۰۲ برای اصلاح توسعه شبکه فیبرنوری را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: به همین منظور ۱۰ هزار میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۲ تصویب شده است.
قنبرپور اتصال دستگاه های اجرایی به پنجره ملی خدمات هوشمند را از دیگر فعالیت های دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: ۹۵ درصد دستگاه های اجرایی و دولتی به این پنجره متصل هستند و خدمات در قالب یک پنجره واحد به شهروندان و دستگاه ها ارایه می شود.
وی ایجاد اینترنت کودکان و فضایی برای فعالیت گیمرها را از دیگر اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.