مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۸۰ گروه تاکنون در این سازمان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

سرمایه‌گذاری ۸۰ گروه در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، حسین زارعی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی امروز در جلسه تشکل‌های کارگری استان اظهار داشت: با وجود اینکه منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی سازمانی نوپا است اما جایگاه خوبی در کشور دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ گروه تاکنون در این سازمان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، افزود: مرز ماهیرود یکی از مرزهای فعال و پویا در کشور است که در حوزه انتقال کالا به کشور افغانستان نقش دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته در استان به دنبال اخذ مجوز بی‌نام بودیم، گفت: اکنون در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی مجوزها در کمتر از ۴۸ ساعت صادر می‌شود.

به گفته زارعی با توجه به پروژه‌هایی که در دست احداث تا دو سال آینده با افتتاح چند پروژه ظرفیت زیادی برای اشتغال در این سازمان ایجاد می‌شود.

وی به نداشتن حقوق معوقه کارگری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی استان به عنوان یک مجموعه مرتبط برای ورود به بازار افغانستان بازارهای کشورهای آسیای میانه و همچنین بازارهای بین‌المللی نیازمند انتخاب استراتژی‌های مناسب در حیطه صنایع مورد نظر است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در ادامه اظهارداشت: تصمیم‌گیری در زمینه ورود به بازارهای مورد بحث از اهمیت زیادی برخوردار بوده و اثر بخشی و موفقیت منطقه در حوزه‌های مختلف اقتصادی منوط به تصمیم گیری مناسب برای استفاده از این ظرفیت‌ها است.

زارعی با اشاره به فرصت‌های مرز ماهیرود گفت: چشم‌انداز مثبت در زمینه رشد اقتصادی افغانستان، بهره‌مندی از منابع غنی معدنی و کانی‌های غیر فلزی، وجود امنیت بالا در نواحی مرزی استان و ایجاد بستر مناسب برای توسعه سرمایه گذاری، وجود برخی از صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان و امکان فراوری مواد خام وارداتی از افغانستان و همسایگان و صادرات مجدد با توجه به منابع طبیعی سرشار افغانستان و ... از دیگر فرصت‌هاست.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از تاثیرهای مهم شکل‌گیری این منطقه ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، افزود: نقش حضور سرمایه‌گذاران و ایجاد مراکز و واحدهای تولیدی در این مناطق از مهاجرت جوانان جویای کار بومی به مراکز استان‌ها تا حدود زیادی جلوگیری می‌کند.

زارعی افزود: طی چند سال گذشته با ۱۲۴ سرمایه‌گذار در منطقه ویژه اقتصادی عقد قرارداد داشته‌ایم.
 محمد کسایی، مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیرجند هم در این مراسم اظهار داشت: در شهرستان بیرجند حدود ۹۴ تشکل کارگری، اعم از شوراهای اسلامی کار، نماینده کارگران و انجمن صنفی کارگران فعال هستند.

وی افزود: برنامه‌هایی در ادامه سال در پیش داریم که با توجه به شعار سال نقش کارگران و واحدهای صنفی می‌تواند هم در رشد تولید و هم مهار تولید مهم باشد.

وی با بیان اینکه در خصوص مسکن کارگران تفاهم‌نامه‌ای توسط اتاق تعاون ایران منعقد شده است و تاکنون ۵۰۰ نفر ثبت نام کردند، افزود: تشکل‌های کارگری در راستای پیشرفت امور واحدهای تولیدی باید گام بردارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.