یک منبع امنیتی از استقرار گسترده نیروهای حشدشعبی در نوار مرزی با سوریه همزمان با تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در این منطقه خبر داد.

استقرار گسترده حشدشعبی نزدیک مرز سوریه همزمان با تحرکات آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، یک منبع امنیتی عراق تاکید کرد که نیروهای حشد شعبی به صورت گسترده در مناطق مرزی با سوریه و مشخصاً غرب استان الانبار مستقر شده‌اند.

وی در ادامه افزود: نیروهای حشدشعبی همزمان با پرواز جنگنده‌های آمریکایی بر فراز گذرگاه القائم به سمت خاک سوریه، در نوار مرزی مشترک با این کشور مستقر شده‌اند.

این منبع امنیتی تصریح کرد: اقدامات امنیتی مذکور در چارچوب طرح فرماندهان نیروهای حشدشعبی برای از بین بردن خلأهای امنیتی که عناصر تروریستی در صورت حمله نیروهای آمریکایی در خاک سوریه نزدیک به گذرگاه مرزی القائم از آنها استفاده می‌کنند، صورت می‌گیرد.

پیش از این یک مسئول در استان الانبار اعلام کرده بود که ده‌ها فروند هواپیمای بزرگ آمریکایی در پایگاه عین الاسد واقع در غرب الانبار فرود آمده اند.

«صباح العکیلی» تحلیلگر سیاسی عراق پیش از این تاکید کرده بود که نیروهای حشدشعبی تبدیل به یک چالش برای حضور نظامیان آمریکایی در عراق و منطقه شده‌اند.

وی افزود: امورات داخلی عراق از طریق دولت و پارلمان پیش می‌رود و تلاش‌های آمریکا برای انحلال سازمان حشدشعبی از طریق دیکته کردن خواسته‌های خود بی نتیجه خواهد بود به ویژه آنکه پارلمان این کشور به نفع سازمان حشدشعبی به عنوان یکی از نهادهای امنیتی عراق رأی داده است.

العکیلی بیان کرد: آمریکایی‌ها دست به جنایت علیه فرماندهان پیروزی زدند و امروزه نیز می‌کوشند از نیروهای حشدشعبی به عنوان عنصر اصلی تحقق پیروزی علیه تروریست‌های داعشی تحت حمایت واشنگتن انتقام بگیرند. نیروهای حشدشعبی باعث شده‌اند نظامیان آمریکایی در عراق و منطقه همواره در نگرانی به سر ببرند.

نیروهای حشدشعبی علاوه بر مبارزه با عناصر تروریست در عراق همواره تلاش می‌کنند امنیت مراسمات مذهبی به ویژه اربعین حسینی (ع) در این کشور را نیز تأمین کنند به طوری که «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشدشعبی اعلام کرده بود که نخستین کاروان زائران ایرانی اربعین حسینی (ع) وارد گذرگاه المنذریه واقع در شرق دیالی شده و فرماندهی محور دیالی در سازمان حشدشعبی عملیات خود را برای اجرای طرح مسیر امن از المنذریه تا اطراف منطقه المقدادیه واقع در ۴۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه آغاز کرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.