نیویورک تایمز آمریکا به نقل از تحلیلگران نظامی در گزارشی به علل کارنامه ناموفق ضد حملات اخیر ارتش اوکراین در مصاف با روسیه پرداخته است.

گزارش «نیویورک تایمز» درباره علل ناکامی ضد حملات اوکراین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، یک رسانه مطرح آمریکایی در گزارشی به علل شکست ضد حملات ارتش اوکراین در مصاف با نیروهای روسیه در منطقه شرق اوکراین پرداخت.

وبگاه «روسیا الیوم» شامگاه سه‌شنبه به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: علت اصلی ناکامی ضد حملات ارتش اوکراین در جنوب این کشور علیه مواضع ارتش روسیه به باور کارشناسان نظامی به این واقعیت برمی‌گردد که تعداد زیادی از نظامیان کی‌یف در شرق این کشور مستقر شده‌اند و دولتمردان اوکراین توصیه کارشناسان در تمرکز نیروها در یک جبهه واحد را نادیده گرفته است.

به نوشته نیویورک تایمز، تحلیلگران نظامی بر این باورند که ضد حملات کی‌یف علیه روسیه به علت استقرار تعداد زیادی از نیروهای آنها در شرق، عامل ناکامی کی‌یف بوده و به تازگی آنان دریافته‌اند که بایستی نیروهای خود را در یک جهت متمرکز کنند.

این روزنامه آمریکایی خاطرنشان می‌کند که کارشناسان نظامی آمریکایی در تحلیل خود از واکاوی علل شکست پاتک اوکراین کماکان از تصمیم مقامات کی‌یف در ابقای نزدیک به نیمی از نیروها در محور راهبردی «باخموت» و سایر شهرها در شرق اوکراین و نادیده انگاشتن گسیل نیروها به محور راهبردی در سواحل دریای سیاه و سواحل دریای آزوف آشفته و در شگفت‌اند.

نیویورک تایمز نوشت: کارشناسان نظامی پیشتر به دولتمردان کی‌یف توصیه کرده بودند که با تمرکز نیروها در محور منتهی به «ملیتوپول» حتی به قیمت از دست دادن جان و ادوات نظامی زیادی از سربازان منجر گردد، به پاکسازی سه ماهه میادین مین و خطوط دفاعی روسیه اقدام کنند، اما آنان این تاکتیک را نپذیرفتند.

به اذعان این رسانه شهیر آمریکایی، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا به «والیری زالوگنی» در جریان نشستی در ۱۰ آگوست گذشته توصیه کرده که در یک جبهه واحد اصلی تمرکز کنند و بر اساس مقامات مطلع، وی قبول کرده است.

در همین راستا، «دانیل دیویس» افسر بازنشسته آمریکایی تأیید کرد که با جان باختن شمار زیادی از نیروهای نظامی نخبه ارتش اوکراین در نبردهای مناطق «باخموت» و «سولیدار» موجب شد که به شدت از شتاب ضد حملات اوکراین کاسته شود.

«لاری جانسون» تحلیلگر سابق پنتاگون نیز در ارزیابی خود از تحولات آتی جنگ گفت: ارتش اوکراین با آغاز ریزش باران فصلی در پاییز به منظور کاهش آسیب به نظامیان و تجهیزات به زودی جنگ را متوقف خواهد کرد.

روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفت که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری پیش روی مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.