روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقامات ارشد ایالات متحده و انگلیس که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش داد که ضدحمله اوکراین با مشکل مواجه است زیرا برخی از بهترین نیروهای کی‌یف «در مکان‌های اشتباهی» مستقر هستند.

نیویورک‌تایمز: غرب از استراتژی جنگی اوکراین گیج شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، براساس این گزارش، هدف اصلی کی‌یف رسیدن به دریای آزوف و قطع کردن کریمه از سرزمین اصلی روسیه است. با این حال، اوکراین در حال حاضر در جبهه شرقی – باخموت – نسبت به جنوب که «از نظر استراتژیک بسیار مهم» است، نیروهای بسیار بیشتری دارد.

این روزنامه مدعی شد: «برنامه‌ریزان آمریکایی به اوکراین توصیه کرده‌اند که بر روی حرکت به سمت ملیتوپل و ضربه زدن به میادین مین روسیه و سایر تجهیزات دفاعی تمرکز کند، حتی اگر اوکراینی‌ها سربازان و تجهیزات بیشتری را در این روند از دست بدهند.»

وزارت دفاع روسیه تخمین زده که اوکراین در دو ماه گذشته ۴۵ هزار کشته داشته و بیش از ۵۰۰۰ وسیله نقلیه از دست داده، بدون آنکه بتواند به خطوط دفاعی روسیه نفوذ کند. یک مقام آمریکایی به روزنامه نیویورک‌تایمز گفت: «تنها با تغییر تاکتیک و یک حرکت دراماتیک می‌توان سرعت ضد حمله را تغییر داد. حتی انجام همین کار هم ممکن است ناچیز یا دیرهنگام به نظر برسد.»

اصرار کی‌یف بر حفظ حجم زیادی از نیروهایش در شرق، به‌ویژه برای مقامات آمریکایی و بریتانیایی «گیج‌کننده» است، زیرا دکترین غربی خواستار تعهد به یک تلاش اصلی واضح است. آنها استدلال می‌کنند که یک نیروی کوچکتر می‌تواند در راستای دفع نیروهای روسیه عمل کند و در حالی که اوکراین از نظر تئوری نیروهای کافی برای پس گرفتن باخموت را دارد، انجام این کار «به از دست دادن تعداد زیادی نیرو، در ازای سود استراتژیک اندک منجر می‌شود.»

به گزارش نیویورک‌تایمز، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، همتای انگلیسی او و فرمانده عالی نیروهای متحدین ناتو در اروپا، همگی از ژنرال ارشد اوکراین، والری زالوژنی، در تماسی در ۱۰ اوت خواستند تا بر جبهه جنوبی تمرکز کند. ظاهرا زالوژنی هم موافقت کرد.

تنها پنج روز بعد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در جریان بازدید از نیروهای واحد «آزوف» در منطقه‌ای در نزدیکی باخموت، در مورد اهمیت جبهه شرقی صحبت کرد. به گزارش نیویورک‌تایمز، اوکراین شروع به استقرار مجدد برخی از واحدها به جنوب کرده است، اما «حتی با تجربه‌ترین واحدها هم پس از تلفات سنگین چندین بار بازسازی شده‌اند.»

کی‌یف در حال حاضر «از آخرین ذخایر استراتژیک خود استفاده می‌کند» و تحلیلگران غربی که نامشان فاش نشده، نگران هستند که نیروهای اوکراینی «ممکن است تا اواسط سپتامبر انگیزه و اشتیاق خود را از دست بدهند، حتی قبل از اینکه تغییر آب و هوا، زمین را به گل و لای غیر قابل عبور تبدیل کند.»

نشریه نیویورک‌تایمز خاطرنشان کرد که انتقاد ایالات متحده از دیدگاه افسرانی است که «هرگز جنگی با این مقیاس و شدت را تجربه نکرده‌اند» و دکترین جنگ ایالات متحده «هیچ‌گاه در محیطی مانند اوکراین آزمایش نشده، جایی که جنگ الکترونیک روسیه ارتباطات و جی‌پی‌اس را مختل می‌کند و هیچگونه برتری هوایی‌ای وجود ندارد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.