بر اساس داده‌های دولت آمریکا، دمای بی سابقه تابستان در جنوب این کشور باعث افزایش مصرف برق توسط خانوارها و در نتیجه قبوض سرسام آور انرژی شده است.

خانوارهای آمریکایی با قبوض سرسام آور برق مواجه شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس داده‌های دولت آمریکا، دمای بی سابقه تابستان در جنوب این کشور باعث افزایش مصرف برق توسط خانوارها و در نتیجه قبوض سرسام آور انرژی شده است.

گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا(EIA)  نشان می‌دهد که یک خانواده متوسط آمریکایی معمولاً حدود ۲۶۲ دلار در سال برای تهویه مطبوع هزینه می‌کند، اما این هزینه‌ها در مناطق گرم و مرطوب جنوب شرقی به ۵۲۵ دلار نیز رسیده است.

در اوایل ماه ژوئیه، انجمن ملی نیدا NEADA (مدیران دولتی در بخش کمک به خانواده‌های کم درآمد برای پرداخت قبوض انرژی) تخمین زد که هزینه‌های این قبوض در تابستان امسال تقریباً ۱۲ درصد افزایش می یابد و به طور متوسط به ۵۷۸ دلار می رسد که نسبت به ۵۱۷ دلار ثبت شده در تابستان گذشته افزایش نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، منطقه مرکزی و جنوب غربی آمریکا به طور متوسط با ۷۰۶ دلار بیشترین پرداخت قبض و منطقه ساحل اقیانوس آرام با ۴۹۹ دلار کمترین پرداخت قبض را داشتند.

داده‌ها نشان می‌دهد که تقریباً ۹۰ درصد از خانواده‌های ایالات متحده از دستگاه‌های تهویه مطبوع (AC) استفاده می‌کنند و دو سوم آنها به دستگاه تهویه مرکزی یا پمپ حرارتی مرکزی به عنوان تجهیزات اصلی منازل خود متکی هستند.

در سال ۲۰۲۰، منطقه غرب میانه و منطقه جنوبی بر اساس تعریف اداره سرشماری آمریکا به ترتیب با ۹۲ درصد و ۹۳ درصد، بالاترین درصد خانوارهای دارای دستگاه تهویه مطبوع را داشتند.

مارک وولف، مدیر اجرایی انجمن ملی نیدا، در این باره گفت: احساس من این است که در تابستان امسال هزینه‌های بی‌سابقه‌ای را برای استفاده از تجهیزات خنک کننده خواهیم داشت.

به گفته مدیر این انجمن که از برنامه‌های دولت برای کمک به خانواده‌های کم درآمد جهت پرداخت قبوض آب و برق حمایت می‌کند، جهش هزینه قبوض در نتیجه افزایش قیمت‌ها رخ نداده بلکه در نتیجه افزایش تقاضا برای استفاده از تجهیزات خنک کننده صورت گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.