معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اقدامات مدیریت بحران تهران را هم‌زمان با برگزاری آیین بدرقه خادمان و زائرین راهپیمایی اربعین حسینی (ع) تشریح کرد.

تمهیدات مدیریت بحران تهران در آیین بدرقه زائران اربعین حسینی

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مجید آرون با اشاره به برگزاری مراسم آیین بدرقه خادمان و زائرین راهپیمایی جهانی اربعین حسینی (ع) در روز جمعه سوم شهریورماه، گفت: با توجه واگذاری مسئولیت کمیته مدیریت بحران ویژه اربعین حسینی به این سازمان، نسبت به انجام بازدیدهای میدانی و ارزیابی HSE محل برگزاری مراسم و اعلام ناایمنی‌ها و عدم انطباق‌های شناسایی شده به شهرداران مناطق ۹ و ۷ و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و پیگیری رفع موارد شناسایی شده اقدام شد.

وی افزود: همچنین بازدیدها و جلسات متعدد هماهنگی با متولیان برگزاری مراسم و همچنین دستگاه‌های امدادی و انتظامی در محل مجموعه برج آزادی، شهرداری منطقه ۹ برگزار شد و نسبت به تدوین و ابلاغ دستورالعمل کمیته مدیریت بحران ویژه آیین بدرقه زائرین کربلا ویژه دستگاه‌های امدادی و نقشه جانمایی محل استقرار نفرات، تجهیزات و ماشین‌آلات دستگاه‌های امدادی در محل برگزاری آیین بدرقه خادمین اربعین در میدان آزادی، اقدام شده است.

معاون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بیان کرد: اقدامات دیگری از جمله هماهنگی استقرار برج‌های نوری شامل چهار دستگاه از ادارات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مناطق وسه دستگاه از سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی انجام شده است.

آرون از مشارکت ۲۰۰ نفر از گروه های واکنش اضطراری محلات مناطق ۲۲ گانه برای استقرار در نقاط مختلف محل برگزاری مراسم امروز خبر داد و گفت: حضور گروه های دوام به منظور کنترل ازدحام جمعیت با بلندگوهای دستی با ۲۰ سرتیم با بیسیم و یک فرمانده واحد مستقر در خودرو فرماندهی و همکاری در دو غرفه ستاد گمشدگان در محل برگزاری مراسم با همکاری نمایندگان معاونت حمل و نقل شهرداری منطقه ۹ هماهنگ شده است.

وی تاکید کرد: همچنین خودروی سنگین EOC سیار و خودروی سبک عملیات سازمان از ساعت ۱۳:۰۰ در محل برگزاری مراسم مستقر شده و رابطین عملیاتی دستگاه‌های امدادی در این خودرو حضور خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.