پلیس سوئد از اختصاص مبالغ ویژه‌ای برای تامین امنیت تجمعات نمایشی هتک حرمت قرآن کریم خبر داده و به دشواری آن اذعان کرد.

هزینه گزافی که تجمعات هتک حرمت قرآن‌ به پلیس سوئد تحمیل‌ کرده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس استکهلم سوئد اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳، مبلغ ۲.۴ میلیون کرون (۲۲ هزار و ۸۰۰ دلار) به منظور برقراری امنیت نمایش‌های شنیع هتک حرمت قرآن اختصاص داده است.

بنا بر گزارش پلیس، این مبلغ صرف برگزاری ۱۳ مورد از این نمایش‌های موهن شد که از ۱ ژانویه تا ۲۹ اوت سال جاری میلادی برگزار شد.

تعداد افسران پلیسی که به این تجمعات اعزام می‌شدند بسته به زمان و مکان آن‌ها، توجه رسانه‌ها به این رویدادها و برگزارکنندگان آن‌ها بستگی داشت.

آردر تورنبرگ، رییس پلیس ملی سوئد، ماه گذشته گفت که پلیس دیگر نمی‌تواند با وجود تهدیدات بالای امنیتی در این کشور، امنیت تجمعات هتک حرمت قرآن‌ را تامین کند.

سرویس امنیتی سوئد در اواخر ژوئیه اعلام کرد که این تجمعات تاثیری منفی بر امنیت داخلی این کشور داشته است. اولف کریسترسون، نخست‌وزیر سوئد نیز در این باره گفت که سوئد پس از جنگ جهانی دوم، با جدی‌ترین وضعیت امنیتی روبه‌روست.

در ماه‌های اخیر، نمایش‌های متعددی برای قرآن‌سوزی در سوئد و در دانمارک برگزار شده است. بیشتر کشورهای مسلمان این نمایش‌ها را محکوم کرده و برخی نیز سفرای سوئد و دانمارک را برای ابلاغ اعتراض احضار کردند. در ژوئیه، صدها معترض عراقی پس از هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم به سفارت سوئد هجوم بردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.