همزمان با تلاش جمهوری‌خواهان برای آغاز تحقیقات بر سر استیضاح جو بایدن و هشدار واشنگتن نسبت به پیامدهای این اقدام، کاخ سفید از تشکیل "اتاق جنگ" برای هرگونه واکنش تهاجمی خبر داد.

جدال بایدن با جمهوری‌خواهان بر سر استیضاح/ کاخ سفید «اتاق جنگ» تشکیل داد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، کاخ سفید روز گذشته اعلام کرد که چنانچه کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان استیضاح را پیش ببرد، این اقدام وی اساسا نوعی برانگیختن حزب جمهوری خواه علیه دولت جو بایدن تعبیر می‌شود.

اظهارات کاخ سفید در پی هشدار مارجوری تیلور گرین عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا صورت می گیرد که که گفت چنانچه مجلس به تحقیقات استیضاح رای ندهد، به بودجه دولت رای نخواهد داد. وی همچنین شرط دیگر رای دادن به بودجه پیشنهادی دولت را توقف تخصیص بودجه به اوکراین و حذف دستورات مرتبط با ویروس کرونا عنوان کرد.

ایان سامز سخنگوی کاخ سفید در امور نظارت و تحقیقات در واکنش به اظهارات گرین، این اقدام را نوعی «شیرین‌کاری حزبی» خواند که توسط افراطی‌ترین و تندروترین اعضای آن هدایت می شود.

وی سپس افزود: «اگر مک کارتی، از این کار برای برانگیختن جناح راست استفاده کند، یک بار برای همیشه ثابت خواهد کرد که استیضاح بی‌اساس بوده و با انگیزه سیاسی و بدون هیچ سند و مدرکی انجام می گیرد».

هرچند مک کارتی در مصاحبه ای با یک پایگاه خبری متعلق به جناح راست موسوم به "برایت بارت نیوز" گفت که هرگونه تحقیق بر سر استیضاح بایدن از طریق رای گیری رسمی در مجلس نمایندگان آغاز خواهد شد و نه براساس خواسته یک نفر. وی سپس تاکید کرد این اقدام با بازگشت نمایندگان از تعطیلات در ماه سپتامبر (۱۰ شهریور ۹ مهر) آغاز می شود.

سامز با استناد به سخنان کن باک عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایدگان که استیضاح را هدفی جذاب توصیف کرده بود و یک قانون‌گذار ناشناس دیگر که در گفت و گو با شبکه خبری "فاکس نیوز" گفت که مک کارتی می خواهد از موضوع استیضاح برای انحراف افکار عمومی استفاده کند، خاطرنشان کرد: جمهوری خواهان مجلس نمایندگان زمان و میلیون ها دلار از جیب مالیات دهندگان برای تحقیقات در مورد تجارت خانوادگی بایدن هدر داده اند، اما هنوز هیچ مدرک مستدلی برای ادعاهای عجیب و غریب خود بدست نیاورده اند.

کاخ سفید پیشتر نیز در واکنش به هشدار گرین که گفته بود تنها در صورتی به بودجه پیشنهادی دولت رای می دهد که مک کارتی استیضاح را پیش ببرد، از وی انتقاد کرد و وی را عضوی افراطی در حزب جمهوری خواه خواند.

کاخ سفید همچنین هشدار داده است که تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن نتیجه معکوس می دهد.

شبکه خبری "ان‌بی‌سی‌نیوز "نیز در مطلبی به نقل از یکی از دستیاران کاخ سفید نوشت که دولت با تشکیل یک اتاق جنگ متشکل از ۲۲ وکیل خود را برای هرگونه واکنش تهاجمی به استیضاح احتمالی بایدن آماده می سازد.

گفته می شود «اتاق جنگ» تیم بایدن به گونه‌ای طراحی شده که استیضاح و دیگر تحقیقات به رهبری جمهوری‌خواهان محصور شود و مقامات دولت بدون غرق شدن در جزئیات تحقیقات در حال انجام، بر انجام وظایف تمرکز کنند.

تلاش جمهوری خواهان برای استیضاح بایدن در پی طرح معاملات تجاری هانتر بایدن با همکاری پدرش و همچنین اتهاماتی شامل رشوه خواری، فساد مالی و هرگونه سوء استفاده از قدرت در زمانی که سمت معاون اول رئس جمهور برعهده داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.