مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: تنها راه مطمئن که بتوان از تولیدکنندگان مرغ در شرایط بحرانی حمایت کرد، ایجاد زنجیره تولید است.

ایجاد زنجیره تولید تنها راه حمایت از تولیدکنندگان مرغ در شرایط بحرانی است

به گزارش قدس خراسان، علی مبارکی یک شنبه ۱۲ شهریورماه در نشست ایجاد اولین زنجیره تولید مرغ، اظهار کرد: تشکیل زنجیره‌های تولید مرغ، پشتیبانی قوی برای تولیدکنندگان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور عنوان کرد: توسعه زیرساخت‌های تولید در شهرستان نیشابور از اهمیت بالایی برخوردار است، به نحوی که در زمینه تولید مرغ تخم‌گذار زیرساخت‌های مناسبی را داریم و به دنبال توسعه آن در زمینه تولید مرغ گوشتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه در بخش دام سنگین رتبه یک استان و در تولید شیر جزو شهرستان‌های مطرح در کشور هستیم، اذعان کرد: در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ برای تأمین نیاز داخلی مجبور به واردات مرغ از کشورهایی مانند برزیل، فرانسه و... بودیم و امروزه به دلیل سرمایه گذاری‌های اصولی جزو ۱۰ کشور اول دنیا سالانه با ۲.۶ میلیون تن تولید گوشت مرغ هستیم.

در ادامه محمد علی فرهمند راد نماینده مجموعه‌های تولیدی آرین تجارت فیروزه شرق، ضمن اعلام آمادگی برای تشکیل و انعقاد قرارداد اولین زنجیره تولید مرغ در شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان گفت: رمز موفقیت تولیدکنندگان در آینده‌ای نزدیک، تولید بر اساس قراردادها خواهد بود که هم سود منطقی و هم آرامش فکری را برای دو طرف قرارداد خواهد داشت.

وی نیز دوران طلایی تولید در مرغداری‌ها را از آبان سال ۹۹ تا اوایل سال ۱۴۰۱ خواند و خاطرنشان کرد: هزینه ایجاد یک مرغداری ۳۰ هزار قطعه‌ای چیزی حدود ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود و نیاز به سرمایه در گردش ۳ ونیم میلیارد تومانی در سال دارد.

این جلسه با حضور مسئول امور طیور، زنبورعسل و کرم ابریشم، مدیران عامل شرکت تعاونی مرغ گوشتی و تخم‌گذار، جمعی از تولیدکنندگان مرغ گوشتی و نمایندگان مجموعه و هولدینگ ایجاد زنجیره تولید مرغ برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.