شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: زمین‌هایی برای پارکینگ داشتیم که مطابق سال گذشته برای استفاده از آن‌ها پیگیری کردیم و حدود ۶۰۰۰ جای پارک آماده کردیم.

شهردار منطقه ثامن: آماده‌سازی حدود ۶ هزار جای پارک برای دهه پایانی صفر در مشهد

به گزارش قدس خراسان، خلیل منبتی در خصوص تمهیدات شهرداری منطقه ثامن در دهه پایانی صفر اظهار کرد: ما هماهنگی‌هایی با آستان قدس و جمعیت خدمتگزار زائران پیاده برای اسکان انجام داده‌ایم. هر فضایی در اختیار داشتیم تا حدی که در توانمان بود؛ ساماندهی کردیم.

شهردار منطقه ثامن مشهد افزود: فضاهایی در اختیار آستان قدس قرار داده‌ایم که خودشان این فضاها را برای استفاده به زائران معرفی می‌کنند. مکان‌هایی نیاز به انشعاب گاز، آب و برق دارد که با شرکت‌های مربوطه هماهنگ کردیم تا ایمنی این مکان‌ها را تامین کنند.

وی بیان کرد: برای تامین چشمه‌های سرویس بهداشتی، با صاحبان ساختمان‌های موجود مانند ساختمان‌های اداری و مساجد صحبت کردیم تا مورد استفاده قرار گیرند. در مکان‌‎هایی که این امکان وجود نداشت، فضاهایی را برای نصب کانکس‌های سرویس‌های بهداشتی مهیا کردیم. حدود ۳۲۰ چشمه سرویس بهداشتی را فعال کرده و ۴۴ دستگاه آبخوری و سقاخانه داریم.

منبتی با بیان اینکه زمین‌هایی برای پارکینگ داشتیم که مطابق سال گذشته برای استفاده از آن‌ها پیگیرشان بودیم، عنوان کرد: مکان‌هایی که نیاز به تصحیح داشت انجام شد. برای امنیت بیشتر پیرامون برخی زمین‌های پارکینگ‌های الیت، فنس‌کشی انجام دادیم. حدود ۶۰۰۰ جای پارک آماده کردیم.

شهردار منطقه ثامن مشهد در خصوص تامین نانوایی و مکان‌هایی برای ارزاق عمومی گفت: تلاش کردیم نانوایی‌های سیار را با هماهنگی حوزه‌های دیگر در مسیرهایی قرار دهیم که بیشتر زائرها اسکان دارند تا بتوانند به راحتی استفاده کنند؛ این نانوایی‌ها نیز ۲۴ ساعته سرویس خواهند داد.

وی ادامه داد: ۶ نانوایی موقت پیرامون حرم جانمایی شده است. برای ارزاق عمومی نیز ۶ مکان در نظر گرفته شده تا افراد بتوانند خرید کنند و قیمت‌ها نیز مناسب باشد.

منبتی خاطرنشان کرد: برای رفع سد معبر نیز حدود ۷۲ نفر از نیروهای شهرداری و ۹۰ نفر معین در نظر گرفته شده‌اند. در زمینه رفت‌وروب نیز قرار شده از حوزه‌های دیگر افرادی به صورت معین استفاده شوند که این افراد به صورت ۳ شیفت کار می‌کنند.

شهردار منطقه ثامن مشهد بیان کرد: جانمایی ایستگاه صلواتی نیز مطابق با درخواست‌ها است. زمین‌‎هایی که نیاز به آماده‌سازی و زیرسازی دارند را آماده می‌کنیم تا اگر فراتر از تخمین بود در اختیار قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.