رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از ۸۰ میلیارد تومان در اربعین در مواکب هزینه شده که به صورت مستقیم با وقف و سازمان اوقاف مرتبط هستند.

اجرای نیت ۸۰ میلیاردی موقوفات در اربعین امسال

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی اظهار کرد: امسال در مراسم پیاده‌روی اربعین در مسیر نجف به کربلا از نزدیک شاهد ایثار، جهاد و تلاش مردمی و مواکب و نهادها هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه سازمان اوقاف هر سال بر امکانات خدمت رسانی به زوار امام حسین (ع) افزوده، گفت: این سازمان امسال قریب ۳۵۰ موکب در داخل کشور، مرزها و داخل عراق با مجموعه خدمات فرهنگی، رفاهی، درمانی و موارد مورد نیاز زائر راه‌اندازی کرده است و به زوار ارائه خدمت می‌کنند.

وی افزود: در سامرا، کاظمین، نجف و کربلا و میان راه نجف به کربلا بیش از ۵۸ موکب وابسته مستقیم به اوقاف برپا شدند و سعی شده امسال برای سرمایش و رفاه زوار در محل استراحت آب‌سرد کن، دستگاه تولید یخ و طبخ غذا خدمت‌رسانی کنیم.

خاموشی تصریح کرد: در نجف با توجه به منابع موقوفاتی که موجود بود امسال تلاش شد آب صحن و نجف قدیم برای آب شرب مورد نیاز و شستشو تقویت شود و برای این منظور آبسردکن‌ها، سردخانه‌ها و بیش از ۸ یخ ساز پرتابل در نظر گرفته شد و در سال آتی برنامه‌ریزی برای برطرف شدن نقایص آن برای رسیدن به نقطه مطلوب خواهد شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه آستان مقدس امام حسین (ع) خود را ملجا و پناه بقیه آستان‌های مقدس مطرح کرده است، گفت: جمیع امام زاده‌هایی که ظرفیت دارند درصدد هستیم با کمک‌های مردمی و منابع خود وارد این عرصه شوند.

وی بیان کرد: سازمان اوقاف خود را موظف می‌داند تا اجرای نیت واقفین در این زمینه را تقویت کند و خوشبختانه امسال اجرای نیت قوی‌تری داشتیم و بیش از ۸۰ میلیارد تومان در اربعین در مواکب هزینه کردیم که به صورت مستقیم با وقف و سازمان اوقاف مرتبط هستند و خراسان رضوی هر سال در یکی از این موکب‌ها خدمت ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.