سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد از آماده‌باش پایانه‌های این سازمان برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران در دهه آخر صفر خبرداد.

آماده‌باش پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد برای خدمت‌رسانی در دهه آخر صفر

به گزارش قدس خراسان به نقل ا ز پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید مهدی امامی میبدی، در تشریح اقدامات سازمان پایانه‌های شهرداری جهت خدمت رسانی مناسب در دهه آخر صفر اظهار کرد: سال گذشته در طول ۸روز ایام پایانی ماه صفر به بیش از ۵۰۰هزارزائراز سوی شهرداری مشهد خدمات پایانه‌ای ارائه‌شده است.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در ایام پایانی صفر امسال شاهد افزایش ۱۵تا ۲۰درصدی ورود و خروج زائر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد باشیم، بیان کرد: بر همین اساس هماهنگی‌های لازم جهت فعالیت نهادهای خدمت رسان در پایانه‌ها به‌ویژه پایانه مسافربری امام رضا(ع) انجام‌شده است.

وی اضافه کرد: برای خدمات‌رسانی مناسب به زائران در این ایام تمامی نیروهای پیمانکاری سازمان در بخش‌های مختلف انتظامات، فنی، فضای سبز و خدمات عمومی در حال آماده‌باش کامل هستند.

امامی میبدی به فضاسازی مناسبتی و اطلاع‌رسانی از طریق سازه‌ها، تابلوها و نمایشگرهای هوشمند سازه‌ای نیز اشاره و تصریح کرد: در کنار فضاسازی برای توقف اتوبوس‌ها نیز دراین ایام پیش‌بینی فضای پارک اضطراری و هماهنگی لازم با پلیس‌راه برای تقویت نیروی انسانی درراستای همکاری در کاهش ترافیک داخل و اطراف پایانه انجام‌شده است.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز هماهنگی جهت استقرار و حضور متولیان فرهنگی و راهنمای زائر جهت ارائه نقشه و بروشور و همچنین در نظر گرفتن محل برای استقرار میز خدمت نهادهای خدمت رسان در پایانه‌ها به‌ویژه پایانه مسافربری امام رضا(ع) انجام و عملیاتی شده است.

وی با اشاره به هماهنگی و آماده‌سازی ۱۰ سکو در پایانه امام رضا(ع) جهت سرویس‌دهی به زائرین و اعزام کاروان‌های دربستی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم به‌منظور افزایش خدمات عابر بانک‌ها و خدمات‌رسانی به رانندگان نیز موردتوجه قرارگرفته است.

امامی میبدی ادامه داد: اجرای طرح ترافیکی و تمهیدات ویژه جهت بازگشایی درب‌های خروجی اضطراری در ایام خاص و پیش‌بینی فضای اسکان موقت با ظرفیت ۳۰۰ نفر برای حوادث غیرمترقبه از دیگر اقدامات سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد برای دهه آخر صفراست.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد افزود: همچنین تجهیز غرفه مادر و کودک و تجهیزات مربوط به آن، تقویت دفتر امانات به‌منظور ارائه خدمات بیشتر و بهتر، هماهنگی با اورژانس جهت استقرار دو دستگاه آمبولانس و استفاده از فوریت‌های پزشکی، هماهنگی برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری بخشی دیگر از فعالیت‌های سازمان پایانه‌های مسافربری دراین ایام خواهد بود.

وی در خصوص تأمین سوخت ناوگان اتوبوس‌های برون‌شهری نیز گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده روزانه حدود ۱۰۰ هزار لیتر سوخت (نفت و گاز )جهت تأمین سوخت اتوبوس‌ها در جایگاه سوخت‌گیری پایانه امام رضا(ع) پیش‌بینی‌شده است.

امامی میبدی به دیگر اقدامات سازمان پایانه‌ها درایام دهه آخر صفر اشاره و اظهار کرد: برگزاری مراسم زیارت عاشورا، سخنرانی، عزاداری و اقامه نماز جماعت، برپایی دو موکب برای پذیرایی از زائران در ورودی و خروجی پایانه مسافربری امام رضا(ع)، برپایی استودیو رادیو خبر برای اطلاع‌رسانی خدمات به زائران در پایانه مسافربری امام رضا(ع) و ثبت روزانه آمار، اطلاعات و آمار در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی بخشی دیگر از فعالیت‌های سازمان در دهه آخر صفر خواهد بود.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد به اجرای طرح خدمات‌رسانی به مسافران در راه مانده ( ابن سبیل )اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح برای زائرانی که توانایی خرید بلیت برگشت خود را ندارند بلیت جهت عزیمت به شهرهایشان به‌صورت رایگان تأمین می‌شود.

وی در خصوص تأمین بلیت برگشت زائران نیز اظهار کرد: زائران عزیز باید به این نکته توجه داشته باشند که فروش بلیت در پایانه‌های مسافربری شهرداری انجام نمی‌شود و زائران باید بلیت خود را از طریق درگاه‌های الکترونیک خریداری کنند.

امامی میبدی افزود: توصیه می‌شود زائران محترم از هم‌اکنون نسبت به‌پیش خرید و تهیه بلیت برگشت خود اقدام کنند.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تأمین ناوگان جهت سرویس‌دهی سفرهای برون‌شهری بر عهده اداره کل محترم راهداری است ادامه داد : برای کمک به جابجایی مسافران در روز پایانی سفر ۱۰۰ دستگاه ون از سوی شهرداری مشهد برای مسیرهای داخل استان آماده‌سازی شده که پیگیر دریافت مجوز تردد از پلیس محترم راهور استان هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.