معاون نماینده دائمی چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که پکن خواستار ترویج آتش‌بس بین روسیه و اوکراین توسط جامعه جهانی است.

چین: جامعه جهانی به آتش بس میان روسیه و اوکراین کمک کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «گنگ شوانگ» معاون نماینده دائمی چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: موضع چین در جنگ اوکراین ثابت و روشن است و پکن معتقد است حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها باید حفظ و اهداف و اصول منشور سازمان ملل باید مراعات شود در حالی که باید به نگرانی‌های منطقی و مشروع طرف‌ها اهمیت داد، همه تلاش‌های مفید برای حل صلح آمیز بحران باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به ادامه بحران و وخامت اوضاع و گسترش هرچه سریعتر بحران به دیگر مناطق، شورای امنیت باید مسئولیت‌شناس‌تر شده و به فوریت به موضوع پی برده و هرچه زودتر راهی برای آتش‌بس و ایجاد مجدد صلح پیدا کند.

معاون نماینده چین در سازمان ملل ضمن تاکید بر ضرورت ایفای نقش محوری ساز وکار امنیت جمعی بین‌المللی، گفت: شورای امنیت باید ابتدا از همه ابزارهای میانجی گرانه براساس منشور سازمان ملل حسن استفاده کرده و ابتکارهای گوناگون برای ایجاد صلح بین روسیه و اوکراین را عملی کند.

گنگ تاکید کرد، بحران اوکراین دلایل پیچیده‌ای دارد بدین سبب روند حل آن سریع نخواهد بود و مستلزم تلاش‌ همه طرف‌هاست.

این دیپلمات چینی افزود: علی‌رغم آنکه روند حل مساله بسیار سخت است اما به هیچ وجه نمی‌توان دریچه راه‌حل سیاسی را بست و تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ و پیشبرد گفت و گوها را کُند کرد و روند مذاکرات دیپلماتیک را راکد گذاشت.

معاون نماینده چین در سازمان ملل تاکید کرد: چین مایل به تقویت گفت‌وگو و ارتباط با همه طرف‌ها، تلاش‌های سازنده خود را برای پیشبرد حل و فصل سیاسی این جنگ ادامه دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.