مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان‌ هواشناسی‌ گفت: تا ‌صبح سه‌شنبه ۲۱ شهریور، وزش باد شمال-شمال غربی با حداکثر سرعت ۳۶ نات و افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۲ تا ۳ متر و دور از ساحل بیش از ۳ متر در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود.

تشکیل موج‌ با ارتفاع بیش از ۳ متر در خزر و هشدار به گردشگران و ماهیگیران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: روز آینده بارش پراکنده در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، برخی مناطق اردبیل و گلستان پیش بینی می‌شود، همچنین بارش در خراسان شمالی خواهیم داشت، در این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد که در مناطق مستعد موجب خیزش‌گرد و خاک خواهد شد و در نوار غربی کشور گرد و غبار پدیده غالب‌ خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان‌ هواشناسی‌ گفت: روز سه‌شنبه بارش پراکنده در گیلان شمال و شرق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ادامه دارد، همچنین وزش باد شدید و گرد و خاک در شمال غرب و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در برخی نقاط استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل گیلان و مازندران بارش پراکنده و وزش باد ادامه خواهد داشت.

ضیائیان اظهار داشت: در دو روز آینده دما در نوار شمالی کشور بین ۳ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان‌ هواشناسی‌ در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف با افزایش باد و احتمال وزش باد شدید پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۲ و ۲۲ درجه خواهد بود.

وی افزود: روز آینده اهواز با بیشین دمای ۴۷ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

*‌ وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در خزر

ضیائیان با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی، گفت: از پیش از ظهر امروز، تا ‌صبح سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۲۱، وزش باد شمال - شمال غربی با حداکثر سرعت ( ۲۴ تا ۳۶ نات) و افزایش ارتفاع امواج در ساحل ۲ تا ۳ متر و دور از ساحل بیش از ۳ متر در دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان پیش‌بینی می‌شود در این راستا احتمال ‌غرق شدن شناگران‌، آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی‌، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و خسارت به تاسیسات دریایی وجود دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان‌ هواشناسی‌ افزود: توصیه می‌شود توقف‌ شنا و فعالیت های تفریحی‌، منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی‌، منع فعالیت‌های شیلاتی‌، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، منع تردد کشتی‌های تجاری‌، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده باش برای مواجه با خسارت احتمالی توسط ‌فعالان دریایی، در دستور کار باشد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.