مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: بر اساس آمارها در سال جاری میزان صادرات کالاهای قم به روسیه، ارمنستان و ازبکستان افزایش داشته است.

افزایش میزان صادرات قم به کشورهای روسیه، ارمنستان و ازبکستان

به گزارش قدس آنلاین، عباس شیرمحمدی  اظهار داشت: استانداری قم آمادگی همه جانبه ای برای همکاری با تولید کنندگان، سرمایه گذاران و بخش خصوصی دارد و این رویکرد در دوره جدید مدیریت استانداری قم از سوی استاندار مورد تاکید است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم افزایش مبادلات با کشورهای مختلف را از جمله برنامه‌های دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم برشمرد و گفت: تا پایان تیرماه سال جاری ۳۸ کشور جهان مقصد کالاهای صادراتی از استان قم بوده اند.

شیرمحمدی با اشاره به افزایش سهم صادرات استان قم در طی سالهای اخیر اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ میزان صادرات ثبت شده در استان قم ۳۴۸ میلیون دلار بوده که این رقم در تاریخ این استان بی نظیر بوده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم بیان داشت: مقصد صادرات استان قم به کشورهایی همانند عراق، افغانستان، امارات، پاکستان، روسیه و ترکیه است.

وی به نوع کالاهای صادراتی از استان قم نیز اشاره کرد و افزود: صنایع شیمیایی، ماشین آلات مکانیکی، محصولات لبنی، سنگ ساختمانی، روغن‌های گیاهی و خوراکی، فرآورده‌های غلات و همچنین مواد پلاستیکی، دمپایی و صندل، آهن‌آلات و فلزات از جمله مهمترین محصولات صادراتی استان قم به دیگر کشورهای بوده است.

شیرمحمدی ابراز داشت: در سال جاری نیز تلاش‌ها و برنامه ریزی ها در راستای افزایش صادرات و مبادلات تجاری با دیگر کشورهای جهان معطوف شده و بر اساس آمارها در سال جاری میزان صادرات کالاهای قم به روسیه، ارمنستان و ازبکستان افزایش داشته است و کالاهای استان قم در روسیه مورد استقبال مردم این کشور قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.