مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان مشهد مقدس در دو روز آینده صاف تا کمی ابری و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز آینده در سواحل شمالی کشور، بخش‌هایی از خراسان شمالی و اردبیل، بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

آسمانی صاف در مشهد مقدس و باران در استان‌های شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در پنج روز آینده شرق دریای عمان و امروز و فردا غرب خلیج‌ فارس مواج است.

وی افزود: بعدازظهر امروز در غرب هرمزگان و جنوب استان فارس افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق داریم؛ روز آینده در سواحل شمالی کشور، بخش‌هایی از خراسان شمالی و اردبیل بارش و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه 25 شهریور در برخی از مناطق استان‌های خراسان شمالی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران و گلستان وزش باد و بارش خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه 26 شهریور با نفوذ مجدد جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر، بارش همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما در نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل شمالی آغاز می‌شود.

وی گفت: روز دوشنبه 27 شهریور در مناطقی از سواحل خزر، شمال‌غرب، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما داریم؛ همچنین در دامنه‌ای جنوبی البرز ابرناکی و وزش باد گاهی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز و فردا وزش باد نسبتا شدید گاهی خیزش گرد و خاک در شمال‌شرق و شرق کشور داریم و فردا و شنبه در جنوب‌غرب کشور وزش باد شدید و گرد و خاک داریم.

ضیائیان گفت: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده در شمال‌شرق و شرق کشور وزش باد تقویت می‌شود و سبب خیزش گرد و خاک در زابل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سواحل غربی خزر امروز و فردا مواج است، گفت: بعدازظهر یکشنبه و روز دوشنبه 27 شهریور کل سواحل خزر مواج خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف تا کمی ابری در بعدازظهر افزایش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 32 و 20 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: آسمان مشهد مقدس روز آینده صاف تا کمی ابری و غبارآلود و همراه با وزش باد در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز شنبه نیز آسمان مشهد مقدس صاف تا کمی ابری و غبارآلود است. بیشینه و کمینه دما فردا در مشهد 28 و 15 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا اهواز با بیشینه دمای 43 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 5 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.