تولیدات کارخانه ایالات‌متحده در ماه آگوست با توجه به کاهش تولید وسایل نقلیه موتوری به سختی افزایش یافت و پس از آغاز اعتصاب اتحادیه کارگران اتومبیل ایالات متحده (UAW) در سه کارخانه در روز جمعه، ممکن است در ماه‌های آینده کاهش یابد.

اقتصاد آمریکا تحت تاثیر اعتصاب کارگران خودروسازی قرار می‌گیرد؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، این اعتصاب‌ها در حال حاضر شامل ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر از ۱۴۶ هزار عضو آسیب دیده UAW در زمانی آغاز شد که تولید در حال حاضر تحت فشار افزایش شدید نرخ بهره فدرال رزرو است.

مایکل پیرس، اقتصاددان ارشد آمریکایی در آکسفورد اکونومیکس گفت: خطر این است که اقدامات در روزهای آینده گسترش یابد. ما تخمین می‌زنیم که خروج کلی از خودروهای موتوری بیش از ۳۰ درصد کاهش می‌دهد که در گزارش سپتامبر نمایان خواهد شد.

فدرال رزرو اعلام کرد که تولید کارخانه در ماه گذشته پس از بازگشت ۰.۴ درصدی در جولای ۰.۱ درصد افزایش یافت. این افزایش با انتظارات اقتصاددانان مطابقت داشت. تولید در ماه اگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۶ درصد کاهش داشت. تولید وسایل نقلیه موتوری و قطعات ۵ درصد کاهش یافت، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۹ درصد افزایش داشته است.

اتحادیه UAW اعتصابات همزمان خود را در سه کارخانه آمریکایی متعلق به جنرال موتورز، فورد و استلانتیس آغاز کرد. این شرکت‌ها حدود دو سوم تولید داخلی وسایل نقلیه موتوری را تشکیل می‌دهند.

تولید که ۱۱.۱ درصد از اقتصاد را تشکیل می‌دهد، به دلیل کاهش تقاضا برای کالاها و هزینه‌های استقراض بالاتر برای کسب و کارها و مصرف‌کنندگان، قبلاً در معرض خطر قرار داشت. بانک مرکزی ایالات‌متحده از مارس ۲۰۲۲، نرخ بهره خود را ۵۲۵ واحد پایه به محدوده فعلی ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید کارخانه در ماه گذشته بدون احتساب وسایل نقلیه موتوری، پس از عدم تغییر در ماه جولای ۰.۶ درصد افزایش یافت. با این حال، نسبت به اگوست سال گذشته ۱.۱ درصد کمتر بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.