مسئول واحد حریم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، ساخت و سازهای غیرمجاز چالش جدی جاده‌های استان دانست.

ساخت و سازهای غیرمجاز، چالش جدی جاده‌های مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران، علی‌محمد لطفی با اشاره به اینکه حراست از حریم راه‌ها نیازمند همت استانی و ملی است، اظهار کرد: درصورت عدم برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راه‌های استان، در بحث ایمنی با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی از شناسایی ۱۴۸۲ مورد تخلف در حریم راه‌های استان توسط گشت صیانت از حریم در پنج ماهه سالجاری خبر داد و گفت: امسال ۴۲۹ مورد برخورد با دستفروشان حاشیه راه، ۶۶۸ مورد جمع‌آوری تابلوها و بنرهای غیرمجاز، ۳۳ مورد انسداد راه دسترسی غیرمجاز و ۳۵۲ مورد برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز صورت پذیرفت.

مسئول واحد حریم اداره‌کل راهداری مازندران تصریح کرد: به استناد ماده ۱۷ قانون ایمنی راهها، ایجاد هرگونه ساختمان و دیوارکشی و تاسیسات به شعاع صد متر از انتهای حریم راهها و حریم راه‌آهن‌های کشور و در طول کنارگذرهایی که وزارت راه و شهرسازی احداث کرده یا می‌کند و یا مسئولیت نگهداری آن را به‌عهده دارد بدون کسب مجوز از وزارت مذکور ممنوع است.

لطفی تاکید کرد: حفظ و حراست و پاکسازی از حریم راه‌ها نیازمند یک همت و عزم استانی و ملی بوده که در این راستا می بایست تمامی دستگاه‌های ذیربط خود را ملزم به اجرای آن بدانند.

وی بر لزوم اجرای قوانین و مقررات ایمنی راه‌ها تاکید کرد و افزود: مردم فهیم استان قبل از هرگونه فعالیتی در خصوص ساخت و ساز در حریم راه نسبت به اخذ مجوز لازم از این اداره کل اقدام کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.