مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، از احیا اقتصادی و رونق کسب و کار در محور عامل با بهره‌برداری از چهارراه شهید محسن کاشانی و سهولت دسترسی شهروندان به این محور خبر داد.

احیا اقتصادی محور عامل با اجرای چهارراه شهید محسن کاشانی

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد، محمود عبداله‌زاده در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرائی چهارراه شهید محسن کاشانی اظهار کرد: محور عامل و سه راه کاشانی از گذشته همواره به عنوان یکی از نقاط پر تردد و پر رونق شهری مطرح بوده و فعالیت‌های اقتصادی صنوف مختلف در حاشیه آن باعث شده است تا این محدوده علاوه بر کارکردهای اقتصادی، کارکردهای اجتماعی گوناگونی نیز داشته باشد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد افزود: با توجه به توسعه شهر مشهد و لزوم تسهیل دسترسی به بافت‌های مرکزی و نیز استقرار بافت‌های ناکارآمد شهری در این محدوده، اصلاح تقاطع سه راه شهید کاشانی در دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی‌ها و مطالعات گوناگون مقرر شد پس از اجرای اصلاح هندسی لازم و تملک بافت‌های پیرامونی این محدوده، سه راه شهید کاشانی به چهارراه تغییر پیدا کند.

وی ادامه داد: در همین راستا باغ بر ۱۳ پلاک با مساحتی حدود ۲ هزار متربع  تملک شد که برای ایجاد مسیر راه و فضای سبز پیرامونی آن اختصاص پیدا خواهد کرد.

عبداله‌زاده اظهار کرد: با توجه به تاکیدات شهردار محترم این تقاطع با تامین اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهرداری و اجرا توسط شهرداری منطقه ۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد بیان کرد: احیا محور عامل نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی این محور دارد و براساس سیاستگذاری‌های صورت گرفته در دوره ششم مدیریت شهری، اولویت اصلی بازآفرینی فضاها و بافت های ناکارآمد شهری، انتفاع مردم است و در تلاشیم تا این مهم در سایر بافت‌های فرسوده شهری نیز تحقق یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.