امام جمعه بندر انزلی با انتقاد از لابی‌گری برای انتخاب مدیر منطقه آزاد گفت: دولت باید تصمیم جدی در خصوص انتخاب مدیر منطقه آزاد بگیرد زیرا این منطقه؛ منطقه آزاد انزلی است و باید مدیریت آن از انزلی و یا حداقل از استان انتخاب شود.

انتقاد امام‌جمعه بندر انزلی از لابی گری ها در انتخاب مدیرعامل منطقه آزاد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین  اظهار کرد: دو سال از عمر دولت می‌گذرد در حالی که وضعیت منطقه آزاد بندر انزلی افول کرده و تنزل داشته است.

 وی با انتقاد از لابی‌گری برای انتخاب مدیر منطقه آزاد انزلی افزود: این چه رفتار ناپسندی است که تا یک صندلی خالی می‌شود هزاران نفر اعم از اینکه توانایی متناسب با آن را دارند یا نه، به دنبال تصدی آن هستند.

 امام جمعه بندر انزلی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد متعلق به بندر انزلی است، تاکید کرد: دولت باید تصمیم جدی در خصوص انتخاب مدیر منطقه آزاد بگیرد زیرا این منطقه؛ منطقه آزاد انزلی است و باید مدیریت آن از انزلی و یا حداقل از استان انتخاب شود.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: وقتی مدیر غیر بومی وارد منطقه آزاد بندر انزلی می شود تا با مجموعه آشنا شود عمر مدیریتش تمام شده ضمن اینکه برخی از مدیران غیربومی در فازهای دیگر هستند و نمی توانند در توسعه این منطقه مثمر ثمر باشند.

وی افزود: مشاهده شده در منطقه آزاد مجموعه ها و مافیاهایی وجود دارد که وقتی یک مدیر غیربومی می‌آید دوره‌اش می‌کنند و چنان خط و جهت می‌دهند که یا مدیریت از حیّز انتفاع ساقط می‌شود یا به مسیر انحرافی می‌رود.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه برخی اینجا می‌آیند تا فقط از تشریفات و عنوان و حقوقش استفاده کنند و در نهایت برای مردم هیچ چیزی ندارد، گفت: آنچه باقی می ماند کسادی اقتصاد و مشکلاتی است که در طول سال‌ها برای شهر بوجود آمده است.

حجت الاسلام شمس الدین تصریح کرد: تا کی باید یک چنین مجموعه‌ای که هدف از تشکیل آن کمک به اقتصاد کشور و منطقه بود اینگونه باشد.

امام جمعه بندر انزلی تاکید کرد: امیدواریم دولت و شخص رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند تا با مدیریت‌ معتقد و با انگیزه، توانمند و کارآمد بهره‌ ای که شایسته است برای کشور و انقلاب از این مجموعه حاصل شود.

جای خالی منطقه آزاد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان

حجت‌الاسلام شمس‌الدین در ادامه تصریح کرد: به لحاظ ساختاری در رابطه با مسائل فرهنگی مجموعه منطقه آزاد ابهام وجود دارد که در طول این سال‌ها علی رغم‌ پیگیری‌های صورت گرفته، هنوز این مسئله حل نشده است.

وی افزود: در سراسر کشور همه فعالیت‌های فرهنگی شهرستان‌ها و استان‌ها ذیل مجموعه شورای فرهنگ عمومی آن منطقه باید باشد و ما به لحاظ شرایط خاص منطقه آزاد انزلی که یک بخش از سرزمین است و مجموعه مستقلی همانند کیش و قشم نیست، ابهامی راجع به شورای فرهنگ عمومی این منطقه وجود دارد.

حجت‌الاسلام شمس‌الدین با بیان اینکه رئیس شورای فرهنگ عمومی ائمه جمعه هستند، تصریح کرد: یا باید در منطقه آزاد انزلی یک شورای فرهنگ عمومی به ریاست امام جمعه تشکیل شود و یا فعالیت‌های آنها ذیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کارهای فرهنگی هم که آنجا انجام می‌شود بیشتر فعالیت‌های درون سازمانی است، افزود: همانند یک اداره معاونت فرهنگی دارد و ماموریت‌هایی برایش تعریف شده که وظایف محوله را انجام می‌دهد. ضمن اینکه تا الان نیز اینگونه بوده که برنامه‌های فرهنگی که در منطقه آزاد انجام شده جنبه تبلیغاتی و رسانه‌ای و نمادین دارد و انتظار می رفت شاهد تاثیرگذاری فرهنگی بیشتری چه در مجموعه ساکنین منطقه چه برای مراجعین و مسافرین باشیم.

وی افزود: قطعاً وقتی اثرگذاری لازم در مسائل فرهنگی پدید نیاید و یا احیاناً مسائل ناهنجاری‌های فرهنگی هم آنجا بروز کند اثرات و سرریز آن به شهرستان و سایر نقاط همجوار منطقه آزاد باز می‌گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.