مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۶۳ پروژه در حین احداث و  نیمه تمام مدرسه سازی در استان وجود دارد که اول مهر ۵۶ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

۱۶۳ پروژه نیمه تمام مدرسه‌سازی در خراسان‌جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، حامد رخسار پور پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به آغاز مهر ماه اداره کل نوسازی که شاخه عمرانی وزارت آموزش و پرورش بوده هر ساله پروژه‌های قابل افتتاحی دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶۳ پروژه در حین احداث و نیمه تمام در استان داریم که این تعداد ۴۳۹ کلاس درس با مساحت ۷۹ هزار مترمربع را شامل می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از افتتاح ۵۶ پروژه همزمان با اول مهر در استان خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با ۱۶۵ کلاس درس و با مساحت ۱۷ هزار و ۷۰۰ مترمربع است.

رخسار پور ادامه داد: این پروژه‌ها در تمام استان پراکنده بوده و بیشتر آنها مربوط به روستاهای محروم استان است.

حذف مدارس کانکسی در استان

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۷۶ کلاس درس کانکسی در استان حذف شده است، یادآور شد: بیشتر مدارس کانکسی استان در نهبندان و سربیشه بوده‌اند ولی در حال حاضر هیچ مدرسه تمام کانکسی در استان وجود ندارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان داشت: اول مهر ماه امسال سه مدرسه کانکسی در نهبندان با افتتاح پروژه‌ها حذف می‌شود.

رخسار پور به موضوع استاندارد سازی تجهیزات آموزشی و فضاهای آموزشی اشاره کرد و افزود: ردیف ویژه‌ای برای تجهیز سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی دیده شده و در حال حاضر هیچ مدرسه دارای سیستم گرمایش نفتی در استان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: طی دو سال گذشته ۹۱۱ کلاس درس در استان استاندارد سازی گرمایشی و ۶۰۷ فضای جانبی هم استاندارد سازی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی بیان داشت: میزان ۲۵ میلیارد تومان برای استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس استان در دو سال اخیر هزینه شده است.

بیشترین کمبود فضای آموزشی در بیرجند

رخسار پور با بیان اینکه در دو سال گذشته بیش از ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت و ایزوگام در مدارس استان هزینه شده که شامل ۲ هزار و ۸۸۰ تن قیر رایگان بوده است، گفت: در این مدت ۱۴۰ مدرسه با متراژ ۲۰۳ هزار مترمربع حیاط مدرسه آسفالت شده و ایزوگام ۲۰۱ مدرسه با متراژ ۱۳۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی در استان طی دو سال گذشته از ۶.۴۷ تبدیل به ۶.۶۸ مترمربع رسیده است، یادآور شد: سرانه فضای آموزشی استان از استاندارد کشوری بالاتر می‌باشد به طوری که میانگین استاندارد کشور ۵.۲۳ مترمربع اما سرانه ایده آل ۸.۳۹ مترمربع است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان بیرجند بیشترین مشکل را در کمبود فضای آموزشی دارد و از میانگین کشوری هم پایین‌تر است.

رخسار پور افزود: دولت سیزدهم دو شعار تکمیل پروژه‌های آموزشی نیمه‌تمام و اجرای عدالت آموزشی را در دستور کار خود قرار داده تا همه دانش آموزان به طور یکسان از فضاهای آموزشی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برای افزایش سرانه آموزشی در استان علاوه بر جذب کمک خیران از کمک بنیادهای خیریه مختلف نیز استفاده می‌شود، بیان کرد: سال گذشته قراردادی با بنیاد علوی منعقد شده تا ۳۸ کلاس درس به صورت مشارکتی احداث شوند که قرار است ۱۵ میلیارد تومان را بنیاد علوی و ۳۰ میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس هزینه کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی محروم‌ترین مناطق استان از نظر فضاهای آموزشی را مناطق حاشیه شهر بیرجند از جمله امیرآباد؛ حاجی‌آباد، دستگرد و غیره عنوان کرد.

رخسار پور با اشاره به اهمیت جذب خیران برای امر مدرسه‌سازی در استان گفت: رایزنی‌های مختلفی برای جذب خیران در راستای کمک به مدرسه‌سازی به ویژه در شهر بیرجند انجام شده و در آبان‌ماه امسال جشنواره‌ای ویژه شهر بیرجند برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: از شرکت‌ها و صنایع و معادن فعال در استان نیز تقاضا داریم تا در امر مهم مدرسه‌سازی یاری رسان سازمان نوسازی مدارس باشند و به این موضوع مهم به عنوان یک مسئولیت اجتماعی بزرگ بنگرند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی از بازسازی ۲۱ مورد سرویس‌های بهداشتی در دو سال گذشته برای مدارس استان خبر داد و گفت: این اقدامات با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

رخسار پور خاطرنشان کرد: سعی شده تا به سمت احداث مجتمع‌های آموزشی، آنچنان که در سند تحول آموزش به آن اشاره شده پیش برویم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.