به رغم محدودیت‌ها و تدابیر امنیتی شدید رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، ده‌ها هزار فلسطین نماز جمعه امروز را در مسجد الاقصی اقامه کردند.

نماز جمعه باشکوه مسجدالاقصی با حضور ده‌ها هزار فلسطینی

به گزارش قدس آنلاین از خبرگزاری شهاب، ده‌ها هزار نفر از نمازگزاران فلسطینی امروز در میان تدابیر شدید امنیتی و اقدامات سختگیرانه صهیونیست‌ها در قدس اشغالی، نماز جمعه را در مسجدالاقصی اقامه کردند.

برگزاری نماز جمعه امروز همانند نماز جمعه‌های قبلی در شرایطی برگزار شده که مقامات رژیم اشغالگر قدس محدودیت‌های شدیدی را برای ورود فلسطینیان به مسجد الاقصی اعمال کرده‌اند.

نظامیان رژیم صهیونیستی با استقرار در مناطق مختلف شهر و ایست‌های بازرسی در اطراف قدس و اعمال تدابیر سختگیرانه و تفتیش شهروندان فلسطینی تلاش کردند تا مانع ورود فلسطینیان از کرانه باختری به مسجد الاقصی شوند.

اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی در این باره اعلام کرد که ۵۰ هزار نمازگزار در مسجد الاقصی نماز جمعه را اقامه کردند.

«شیخ محمد سرندح» خطیب مسجد الاقصی در خطبه‌های نماز جمعه امروز با تاکید بر اینکه در مسجد مبارک الاقصی جایی برای مخالفت با اسلام وجود ندارد، خواستار حفاظت از آن و عدم تسلیم در مقابل طرح‌های رژیم صهیونیستی برای تغییر هویت این مکان مقدس شد.

روزهای گذشته شهرک نشینان صهیونیست در سایه حمایت ماموران امنیتی و نظامیان رژیم صهیونیستی به مناسبت روز موسوم به «روز اول سال عبری» به صورت مکرر به مسجد الاقصی یورش بردند.

پیش‌تر گروه‌های افراطی شهرک نشینان موسوم به «هیکل» برای حمله گسترده به مسجد الاقصی در ایام اعیاد سه گانه عبری که ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) آغاز شده و تا اواسط اکتبر ادامه دارد، فراخوان داده‌ بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.