زمین لرزه ۵.۶ ریشتری بهمن ماه ۱۳۹۹ در سی سخت خسارت زیادی به ابنیه، زیرساخت ها، مدارس و منازل مسکونی این شهر وارد کرد و از ۱۰۷ فضای آموزشی که در کانون زلزله بود ۴۵ مورد دچار آسیب و تخریب جدی شد.

آخرین جزئیات از مدارس تخریب شده در زلزله سال ۹۹ سی سخت

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت مدارس زلزله زده شهر سی سخت، اظهار کرد: ۱۰۷ فضای آموزشی در کانون زلزله بیست و نهم بهمن ماه ۱۳۹۹ سی سخت بود و یکی از دستگاه های اجرایی که از صبح وقوع زلزله وارد عمل شد، سازمان نوسازی مدارس استان بود و حتی معاون سازمان مرکزی در سی سخت حضور یافت.

"سید رضا حسینی نیک" افزود: تمامی مدارس ۱۰۷ گانه ای که در کانون زلزله بود بازدید و ارزیابی شد و کار از تعمیرات ضعیف، تعمیرات اساسی، مقاوم سازی و تخریب و بازسازی ها آغاز شد.

وی تاکید کرد: خیران وارد کار شدند و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس هم حمایت کرد و در مجموع ۴۵ مدرسه آسیب دیده برای بازسازی در نظر گرفته شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این ۴۵ مدرسه ۱۲ مدرسه در رده ای بود که نیاز به مقاوم سازی و تخریب داشتند و با تعمیرات جزئی و اساسی نمی شد مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

حسینی نیک عنوان کرد: تعمیرات مابقی مدارس در منطقه زلزله زده سی سخت آغاز شد و در مهرماه ۱۴۰۰ تکمیل و تحویل آموزش و پرورش داده شدند.

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ۱۲ مدرسه ای که دچار بحران شده بوند تصمصم بر این گرفت که از ظرفیت استان های معین استفاده کند. استان های آذربایجان شرقی(تبریز)، فارس(شیراز) و خوزستان (اهواز) ساخت ۱۰ مدرسه و کهگیلویه و بویراحمد هم احداث ۲ مدرسه را تقبل کردند.

حسینی نیک ابراز کرد: با تغییر دولت و جابه جایی مدیران کل متاسفانه چند استان مدارس را رها کردند و پیشنهاد دادیم و از استان های معین تحویل گرفته شدند.هزینه های بالایی هم این مدارس برای بازسازی نیاز داشتند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: خانواده چهار تن از جانباختگان سانحه هوایی سال ۱۳۹۶ پرواز تهران به یاسوج تقبل کردند که دیه فرزندان خود را در فصل آموزش سی سخت هزینه کنند.

وی تصریح کرد: دیه این جانباختگان برای تکمیل و نوسازی مدرسه ۱۲ کلاسه شهید مطهری سی سخت هزینه شد و اکنون این مدرسه آماده تحویل شده است. در هفته پیش رو این مدرسه تجهیز و در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اتاق بازرگانی استان و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت مجتمع هنرستانی حضرت امام خمینی (ره) را قبول کردند و قرار است با حضور مسئولان کشوری افتتاح رسمی شود.

وی تاکید کرد: مابقی پروژه ها تحویل موقت شده اند و اعلام می شود هیچ پروژه آموزشی نیمه کاره در شهرستان دنا وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.