سرمربی اسبق پرسپولیس گفت: رونالدو بازیکن بزرگی است و مردم ایران هم به مهمان نوازی مشهور هستند اما باید در این مورد با سلیقه‌تر عمل می‌کردیم.

استیلی: باید بعد از بازی به رونالدو قالیچه می‌دادیم!

حمید استیلی این روزها درگیر زانوی خود شده است  و آن را به تیغ جراحی سپرد تا از شره درد کهنه‌ای که مدت‌ها مایه عذابش شده بود، خلاص شود. در رابطه با همین ماجرا و البته شرایط فوتبال و ورزش کشورمان با مرد خوش اخلاق پرسپولیس به گفتگو نشستیم که در ادامه حرف های او را می خوانید:

خدا بد نده. سر و کارتان چرا به بیمارستان افتاد؟

انشالله که همه سلامت باشند به ویژه اهالی ورزش و فوتبال. این مشکل مینیسک از دوره بازیگری برای من ارثیه مانده بود (می‌خندد) اذیتم می‌کرد و به همین خاطر مجبور شدم جراحی کنم انصافاً باید از زحمات دکتر حاج تقی و همچنین کادر درمانی بیمارستان گاندی تشکر کنم که واقعاً لطف کردند.

قبل از بازی پرسپولیس و النصر با شما در مورد وضعیت این مسابقه و حضور رونالدو در تهران صحبت می‌کردیم. خیلی‌ها معتقدند باید قضیه به شکل بهتری مدیریت می‌شد و اگر قرار بر اهدای هدیه هم بود، این اتفاق بعد از پایان بازی رخ می‌داد نه قبل از آن.

ما می‌توانستیم از حضور رونالدو به شکل بهتری استفاده کنیم. متاسفانه همه چیز تحت تاثیر بحث کریستیانو رونالدو قرار گرفت و ما از خود پرسپولیس غافل شدیم. همین مسئله موجب شد روی بچه‌های خودمان فشار بیاید. باور کنید النصر عربستان آن تیمی نبود که اینقدر روی آن مانور شده بود ولی شرایطی به وجود آمد که پرسپولیس نتوانست حتی  ۵۰ درصد از توانایی‌های خود را نشان بدهد رونالدو بازیکن فوق العاده بزرگیست اما شما اگر فیلم بازی را دوباره ببینید، متوجه می‌شوید که رونالدو تا دقیقه ۲۰ عملاً کار خاصی انجام نداد. این نکته را هم فراموش نکنیم که تمام ذهن‌ها به فوق ستاره پرتغالی معطوف شد اما دو بازیکن عربستانی به پرسپولیس گل زدند. به نظرم در این بازی فقط ۴ بازیکن پرسپولیس در حد و اندازه خودشان ظاهر شدند.

کدام بازیکنان؟

بچه‌های جام جهانی. علیرضا بیرانوند. مرتضی پورعلی گنجی. وحید امیری و محمد حسین کنعانی زادگان

برسیم به ماجرای اعطای قالیچه اتفاقی که انتقادات زیادی را در پی داشت.

همان طور که گفتم بحث حضور رونالدو موجب شد ما از تیم خودمان غافل بشویم و پرسپولیس مظلوم واقع شود. رونالدو بازیکن بزرگی است و مردم ایران هم به مهمان نوازی مشهور هستند اما باید در این مورد با سلیقه‌تر عمل می‌کردیم، باید اعطای هدیه به او را به پس از پایان مسابقه و یک ضیافت رسمی موکول می‌کردیم نه قبل از شروع دیدار.

چمن ورزشگاه آزادی هم به نوعی فاجعه بود

ببینید. اگر ما زیرساخت‌های خودمان را درست نکنیم توسعه عملاً امکان‌پذیر نیست.  یک ورزشگاه آزادی داریم که ویترین ورزش ما است و باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنیم. وقتی زیرساخت‌ها به درستی مورد بهره‌برداری قرار نگیرد کاملاً طبیعی است که روی پرورش استعدادها هم تاثیر منفی می‌گذارد و در نهایت نتایج ضعیف‌تری می‌گیریم. وضعیت چمن استادیوم حتی شب قبل از بازی دغدغه بزرگ برای خود پرسپولیسی‌ها بود. مسئله اینجاست که وقتی از چند ماه قبل می‌دانستیم لیگ قهرمانان آسیا و فصل جدید لیگ برتر خودمان در پیش است چرا سریع‌تر به فکر ترمیم زمین چمن ورزشگاه آزادی نبودیم؟ حتی می‌شد بازی تیم ملی با کنیا را در شهر دیگری برگزار کرد تا چمن آزادی نفس بکشد. تیم ملی متعلق به همه ایران است و میتوان بازی‌های آن را در شهرهای دیگر هم برگزار کرد.

شما قبل از آغاز رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان به اردوی تیم ملی رفتید و با حسن یزدانی هم ملاقات کردید. به نظر خودتان چرا حسن آقا به دیوید تیلور باخت؟

من با استاندار محترم مازندران رفتم و علاوه بر ملاقات با ملی‌پوشان و مربیان آنها، زیرساخت‌های موجود در محل اردوی آنها را هم دیدم. انصافاً آقای دبیر در بحث امکانات و شرایط رفاهی فوق العاده عمل کرده است. پیرامون مسائل فنی مربیان عزیز کشتی صاحب تخصص هستند و باید نظر بدهند اما چیزی که به عنوان یک علاقمند به چشم من آمد، بدنسازی بسیار خوب دیوید تیلور و سایر کشتی‌گیران آمریکا بود. آنها خیلی خوب از این فاکتور استفاده می‌کردند و ما هم برای المپیک باید همین کار را بکنیم. باور کنید اگر این مسئله مد نظر قرار بگیرد مربیان و خود آقای یزدانی از نظر فنی آنقدر توانمند هستند که ما در المپیک شاهد پیروزی حسن آقا برابر دیوید تیلور و قهرمانی او باشیم. فراموش نکنیم که ما در تیم کشتی آزاد علاوه بر حسن یزدانی عزیز، چند ملی‌پوش فوق العاده دیگر هم داریم که می توانند در المپیک به مدال طلا برسند. از امیر محمد یزدانی گرفته تا امیرحسین زارع و...

و حرف پایانی؟

انتخاب آقای کیومرث هاشمی را تبریک می‌گویم. ایشان خودش مدیری از بدنه ورزش است و امیدوارم موفق باشد. امیدوارم آقای هاشمی با آوردن نیروهای متخصص و استفاده از آنها در جایگاه درست زمینه برای پیشرفت بیشتر ورزش ما را فراهم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.