رهبر انصارالله یمن با تاکید بر ضرورت آگاهی امت اسلامی در برابر نقشه‌های لابی صهیونیستی از تحقق تغییرات ریشه‌ای در یمن با هدف بهبود اوضاع اقتصادی خبر داد.

با تمام گزینه‌های مشروع برای پایان دادن به اشغال یمن تلاش می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) تاکید کرد: ما باید از چنین مناسبت‌هایی برای تقویت ایمان خود و ارتباط با قرآن کریم استفاده کنیم. مسلمانان در شرایط کنونی بیش از گذشته به تقویت ارتباط خود با پیامبر اکرم (ص) و قرآن کریم نیاز دارند چرا که با خطر بزرگی به نام تبعیت از دشمنان اسلام و تحرکات لابی صهیونیستی در جهان و بازوهای آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی نظام‌های اروپایی علیه اسلام روبه رو هستند. آنها می‌کوشند در تمام مسائل فکری و فرهنگی مسلمانان رخنه کرده و با نفوذ در مباحث آموزش و پرورش این کشورها مانند آنچه در عربستان رخ داده است آیات قرآنی را مطابق میل خود تفسیر کنند. 

الحوثی اضافه کرد: امت اسلامی امروزه به اتحاد نیاز دارد تا بتواند نقش رهبری خود را در جهان در کنار استقلال، آزادی و کرامتش بازپس گیرد. مطمئناً توجه به این مبادی برای برخی افراد خوشایند نیست. آنها به اهمیت این موضوع به دلیل جهل و نادانی مفرط پی نخواهند برد. امت اسلامی برای محافظت از خود نیازی به دیگران و خارج از جهان اسلام ندارد اما می‌بینیم که برخی کشورها برای این کار به آغوش آمریکا رفته و تسلیم محض شده‌اند. این در حالیست که خود آمریکا خطر بزرگ برای تمام مسلمانان جهان است. مشکل بسیاری از متفکرین و سیاستمداران نگاه اشتباه به قرآن کریم و پیامبر اسلام است.

وی در بخش دوم سخنرانی خود تاکید کرد: در اینجا می‌خواهم به موضوع تغییرات ریشه‌ای اشاره کنم. ما طی روزهای گذشته به این موضوع پرداختیم. تغییرات ریشه‌ای از همان ابتدا امری ضروری بود. بعد از پیروزی انقلاب ۲۱ سپتامبر دست زدن به این تغییرات لازم بود اما ما واقعاً به امر مهم مقابله با تجاوزات دشمنان مشغول بودیم؛ تجاوزی که تمام مناطق را درگیر کرد و کشتار، تخریب کامل کشور، تحریم یمن و تلاش برای لشکرکشی به این کشور را شامل می‌شد. این در حالیست که دشمن در تحقق اهداف خود ناکام ماند زیرا قصد داشت کنترل تمام یمن را به دست بگیرد. درست است که کنترل مناطق گسترده‌ای را به دست گرفته اما در تکمیل پروژه خود شکست خورد.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: ما چاره‌ای جز رویارویی با دشمن نداشتیم چرا که نزدیک بود ملت یمن آزادی و استقلال خود را به صورت کامل از دست بدهد و آینده اش نابود شده و یمن به یک کشور اشغال شده و تسلیم شده در برابر قوای خارجی تبدیل شود. عملکرد نهادهای حاکمیتی در ابتدا خوب بود اما به مرور زمان دچار مشکل شد و باید اصلاح شود. مردم از روند اداری طولانی، باج گیری های مالی و مشکلات بزرگ در نهادهای دولتی شکایت دارند. در بسیاری از سیستم‌ها و نظام‌ها مشکلات قانونی وجود دارد. مفهوم پُست و مقام به یک ابزار برای امتیاز گرفتن و تحقق منافع شخصی و نه جایگاهی برای خدمت به مردم تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: منابع ملی کشور طی ده‌ها سال به غارت رفته و برای خدمت رسانی به مردم استفاده نشده است. مسئولان و شخصیت‌های حزبی ثروتمند شدند و در امارات، مصر، ترکیه، مالزی، اتیوپی و دیگر کشورهای جهان ملک و املاک دارند. اینها همان کسانی هستند که برای مردم یمن در شرایط کنونی و اوضاع سختشان اشک تمساح می‌ریزند اما در صف دشمنان ایستاده‌اند و دستان آنها به خون ملت یمن آلوده است. آنها از تخریب منازل و شهرها و روستاهای یمن حمایت می‌کنند.

عبدالملک الحوثی اضافه کرد: برخی افراد، تمام اقداماتی که در کشور انجام شده را نادیده می‌گیرند و حتی دستاوردهای نظامی نیروهای ما را نیز نمی‌بینند. نیروهای مسلح یمن در شرایط سخت کنونی آن هم زیر بار تحریم‌ها و نبود امکانات توانسته‌اند به چنان توان نظامی دست پیدا کنند که دشمنان نیز از قدرت نیروهای یمنی برای هدف قرار دادن تأسیسات نفتی و حساس خود بیمناک هستند. موشک‌ها و پهپادهای یمن به عمق خاک عربستان و امارات رسیده و می‌توانند اهداف مورد نظر خود را با وجود سیستم‌های پیشرفته ضد موشک و ضد پهپاد این کشورها از جمله پاتریوت و تاد، محقق سازند. 

وی تاکید کرد: اولویت‌های ما در مرحله تغییرات ریشه‌ای به این شرح است: تلاش برای پایان دادن به محاصره یمن و اشغال این کشور به وسیله کانال‌های مشروع مانند مذاکرات و اگر جواب نگرفتیم با استفاده از تمام گزینه‌های مشروع دیگر. تقویت اتحاد ملی و استقلال و آزادی کشور. بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم یمن. تبدیل کردن یمن به یک کشور تولید کننده همانطور که به یک کشور تولید کننده در زمینه نظامی تبدیل شده است. متنوع کردن منابع درآمدی.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.