با ورود به فصل پاییز، قیمت در بازار میوه تغییراتی داشته و رنگ و بوی بازار هم تغییر کرده است، در این میان ۵ نکته هم در فهرست قیمت‌های بازار میوه، قابل توجه است.

تغییرات قیمت در بازار میوه با ورود به فصل پاییز+جدول

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، جدیدترین قیمت عمده فروشی میوه در میدان مرکزی میوه وتره بار تهران برای ۵۴ قلم میوه و سبزی منتشر شد، این در حالی است که با آمدن پاییزرنگ و بوی میوه‌ها هم عوض شده و برخی میوه‌های تابستان جای خود را به میوه‌های پاییزه داده‌اند و قیمت‌ها هم متفاوت‌تر شده است.

فهرست کامل قیمت‌ها در زیر دیده می شود:

تغییرات قیمت در بازار میوه با ورود به فصل پاییز+جدول

 ۵ نکته در فهرست قیمت‌های بازار میوه

در فهرست قیمتی که از سوی اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار تهران منتشر شده است، چند نکته اساسی وجود دارد، که در ادامه بیان می‌شود.

۱- در بازار عمده فروشی میدان بزرگ میوه و تره بار تهران میوه‌های خارجی هم وجود دارد، در این بازار آناناس کارتنی از یک میلیون تومان تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود؛ موز هم از انواع اکوادور تا هندی تا کیلویی ۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

۲- فصل میوه های تابستانه که تمام می‌شود قیمت این نوع میوه ها هم کاهشی شده است، ارزانترین میوه تابستانه هندوانه کیلویی ۳ هزار تا ۷ هزار تومان است، اما در بازار تهران هم هندوانه را کیلویی ۳۵۰۰ تومان می فروشند، طالبی و خربزه همچنان قیمت بالایی دارد و کیلویی ۱۲ هزار تومان عرضه می شود.

۳- میوه های پاییزه مانند انار و انگور هم ورود خوبی به بازار دارند و قیمت با کیفیت‌ترین آنها به ترتیب کیلویی ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان است.

۴- متوسط قیمت میوه در بازار عمده فروشی تقریبا کیلویی ۳۵ هزار تومان است؛ قیمت سبزی ها نسبت به هفته گذشته تقریبا ثابت مانده و افزایشی نداشته است.

۵- طبقه متوسط جامعه این قیمت‌ها را گران می‌دانند و معتقدند که مصرف میوه در طبقه متوسط کمتر شده است.

این قیمت‌ها، عمده فروشی است و زمانی که پای این محصولات به بازار می‌رسد، تا ۳۵ درصد به صورت رسمی و بعضا تا ۱۰۰ درصد به طور غیر رسمی افزایش پیدا می‌کند؛ مغازه داران عمدتا بالا بودن نرخ اجاره ها را توجیهی برای افزایش بیشتر قیمت عنوان می‌کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.