وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که درهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی همه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باز است و هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های فرهنگ و هنری نداریم، گفت: محدودیت ما فقط قانون است.

وزیر فرهنگ: محدودیتی برای فعالیت هنرمندان وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگویی گفت: بارها گفتیم در خدمت همه اهالی فرهنگ و هنر هستیم و هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری جز در چارچوب قانون نداریم. قانون فقط محدودیت ماست. خارج از این، برای همه کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر هستند فضای کار را فراهم می‌کنیم.

در پخش تولیدات سینمایی مشکل یک نفر را به همه گروه درگیر تعمیم ندادیم

وی افزود: در دو سال اخیر، اتفاق مهمی را در حوزه سینما مدیریت کردیم. بعضا در سال‌های پیش اثری تولید می شد و کارهای آن به اتمام می‌رسید اما در آستانه انتشار و نمایش آن، فردی دچار خطایی می‌شد و کل این اثر به حاشیه می‌رفت و امکان انتشار آن وجود نداشت. امروز، در بسیاری از آثاری که در حال پخش است اگر مشکلی هم داشتند مشکل یک نفر را به همه گروه درگیر تعمیم ندادیم. تهیه کننده چه گناهی دارد؟ چهار سال پیش قراردادی امضا و بازیگری با تهیه‌کننده کار کرده ولی ۶ ماه پیش دچار مساله ای شده است. حالا بگوییم چون این بازیگر دچار خطا شده، کار و هزینه شما باید از بین برود؟ ما اینها را برطرف و فضا را فراهم کردیم.

دوره پررونقی برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور آغاز شده است

در حوزه سینما، الحمدالله امسال با یک جهش بسیار خوبی روبه رو هستیم. تعداد آثاری که در حال ساخت است و امیدواریم به جشنواره برسد قابل توجه است. اسماعیلی همچنین درباره فضای فرهنگ، هنر و رسانه کشور در سال جاری گفت: در سایه مجموعه اقدام‌هایی که امسال اتفاق افتاده به اذعان آمار رسمی، دوره پررونقی برای حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کشور آغاز شده است.

وی افزود: در بهار و تابستان امسال، سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، کتاب، کتابخانه‌ها و دیگر بخش‌های حوزه فرهنگ، هنر و رسانه روزهای بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند و انشاءالله در نیمه دوم امسال که عمده رویدادهای مهم فرهنگی، هنری ما بویژه جشنواره‌های مهم فجر برگزار خواهد شد، نشانه‌های کار بسیار امیدبخش است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در حوزه سینما، الحمدالله امسال با یک جهش بسیار خوبی روبه رو هستیم. تعداد آثاری که در حال ساخت است و امیدواریم به جشنواره برسد قابل توجه است. یک رشد بسیار خوبی را امسال در تعداد مجوزهایی که صادر شده و کارهایی که در مراحل مختلف پیش تولید، تولید، تدوین و کار نهایی قرار دارند، شاهد هستیم. در حوزه‌های مختلف هم این‌گونه است.

حوزه حمایتی دولت گسترده شده است

وی با بیان این‌که حوزه حمایتی دولت هم گسترده شده است، گفت: امسال دستکم در استان‌ها سه کار مهم و حمایتی انجام شد؛ یکی از اینها بحث سینمای جوان بود که با همکاری وزارت نفت این کار انجام می‌شود و از محل مسئولیت‌های اجتماعی همه دفاتر سینمای جوان در سراسر کشور را تجهیز و نوسازی می‌کنیم.

از همه انجمن‌های هنری کشور حمایت جدی کنیم

اسماعیلی گفت: در گرگان، سه شنبه شب تصمیم گرفته شد که از همه انجمن‌های هنری کشور حمایت جدی کنیم. سالیانه نهایتا ۵ تا ۱۰ میلیون تومان به این انجمن‌ها پرداخت می‌شد که بر اساس این تصمیم، سرانه را روی یک میلیارد گرفتیم که انشالله پرداخت می‌شود. اینها گام‌های مهمی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اقدام مهم دیگر در حوزه شورای فرهنگ عمومی است؛ همیشه روسای این شوراها در استان‌ها گلایه داشتند که ما بودجه در اختیار نداریم. درست هم بود. الحمدالله این گام امسال برداشت شد و ما به همه شوراهای فرهنگ عمومی با اولویت استان‌هایی که سند مهندسی فرهنگی آن‌ها ابلاغ شده و شامل ۱۲ استان می‌شود، بودجه در اختیار دبیرخانه شوراها و با مسئولیت مجموعه اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی، قرار خواهد گرفت.

روزهای پرشکوهی هنوز در راه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبیعتا وقتی به خوبی بتوانید مقدمات کار و فضای مساعد را فراهم کنید خروجی آن باید یک رونق چشم‌گیری در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه باشد. با این اتفاق مهم، روزهای پرشکوهی هنوز در راه است.

وی در عین حال گفت: برای همه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه اعم از سینماگران، حوزه تئاتر، موسیقی و خبرنگاران کار را در دولت شروع کردیم. تعداد خبرنگارانی که در صندوق هنر عضو و مورد حمایت بودند در ابتدای دولت حدود ۴ هزار نفر بودند که اکنون به ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است و حدود ۲۰۰ درصد رشد در این زمینه داریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.