قیمت نفت با وجود افزایش در معاملات امروز، در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی از ماه مارس قرار گرفته است.

قیمت نفت در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی در ۸ ماه گذشته

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، با وجود اینکه قیمت نفت امروز اندکی افزایش یافته اما در مسیر ثبت بیشترین کاهش هفتگی از ماه مارس قرار گرفته است زیرا نگرانی در مورد تقاضا به علت موانع اقتصادی با لغو ممنوعیت صادرات سوخت روسیه همراه شده و این عوامل مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود.

هر بشکه نفت برنت با ۴۱ سنت افزایش ۸۴.۴۸ دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۳۰ سنت افزایش ۸۲.۶۱ دلار معامله شد.
روسیه روز جمعه اعلام کرد، ممنوعیت صادرات گازوئیل از طریق خط لوله به بنادر را با این شرط که شرکت‌ها حداقل ۵۰ درصد از تولید گازوئیل خود را در بازار داخلی بفروشند، برداشته است.

تقریباً ۳ چهارم از ۳۵ میلیون تن صادرات گازوئیل روسیه از طریق خط لوله در سال ۲۰۲۲ ارسال شده است.
بر اساس اخبار منتشر شده، اختلاف قیمت میان بنزین و نفت برنت به کمترین میزان از جولای به ۲۳.۵۹ دلار در هر بشکه رسید اما در ساعت ۱۲ به وقت گرینویچ به ۲۶.۸۴ دلار بازگشت.

نفت برنت در مسیر ثبت کاهش ۱۲ درصدی و نفت خام آمریکا در مسیر ثبت کاهش ۱۰ درصدی نسبت به هفته گذشته قرار دارند زیرا بازار نگران است که با بالا ماندن نرخ بهره برای مدت بیشتری، رشد اقتصادی کمتر شود و این امر تقاضا برای نفت را کم می‌کند.

بیارن شیلدروپ، تحلیلگر بازار نفت گفت: «ترس از سلامت اقتصاد جهانی و در نتیجه تقاضای نفت در آینده، دلیل اصلی فروش نفت است.»

از طرفی سرمایه‌گذاران در انتظار گزارش ماهانه فرصت‌های شغلی آمریکا هستند.

کریگ ارلام، تحلیلگر OANDA بازار معتقد است: «تمرکز زیادی روی آمار مشاغل وجود خواهد داشت که می‌تواند خیال بانک مرکزی را آسوده کند.»
ایزابل اشنابل، عضو هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا در مصاحبه‌ای گفت، بانک مرکزی اروپا (ECB) احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در صورت ادامه رشد تورم را رد نکرده است.
منابع دولت آلمان به رویترز گفتند، انتظار می‌رود اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۳ به دلیل تورم بالا و قیمت انرژی، ۰.۴ درصد کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.