سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: رسالت این مرکز حمایت از آموزش و پژوهش شرکت‌ها و شناسایی مجموعه‌هایی است که در بخش ایمنی پیشرو هستند.

مجموعه های پیشرو در حوزه ایمنی شناسایی می شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، ۳۷ درصد حوادث مربوط به بخش ساختمان‌سازی بوده که ۵۰ درصد از این حوادث منجر به فوت حادثه‌دیده می‌شود. از سوی دیگر اعلام شده در حوزه ایمنی کار ۵ تا ۶ بسته تهیه شده تا حوادث ناشی از کار به حداقل برسد. تاکید می‌شود باید دغدغه خانواده نسبت به ایمنی و بهداشت کار به کمترین میزان برسد. عنوان می‌شود امسال حوادث ناشی از کار ۱۱ درصد کاهش داشته و تلاش می‌شود ایمنی و بهداشت برای تمام کارگاه‌های صنفی و صنعتی گسترش پیدا کند.

حبیب‌الله جلیلی، سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین گشایش «هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بهداشت ایمنی، محیط کار، آتش‌نشانی، مدیریت بحران و امداد و نجات» گفت: این نمایشگاه با همت بخش خصوصی و حضور شرکت‌های فعال در این بخش برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری این نمایشگاه فرصتی برای معرفی، تبادل محصولات و دستاوردها در این حوزه است.

جلیلی یکی از اهداف مرکز تحقیقات در نمایشگاه بین‌المللی بهداشت، ایمنی و محیط کار را حضور مؤثر در سایر غرفه‌ها، بررسی توانمندی‌های آن‌ها، مشاوره ایمنی و آشنایی با آخرین اقدامات سایر شرکت‌ها عنوان کرد.

سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار وزارت تعاون ادامه داد: با حمایت‌های معنوی و اعطای مجوز پذیرش همکاری که در مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار به شرکت‌های معتبر واگذار می‌شود، آن‌ها مجاز هستند که در یک بازه زمانی یک ساله با نظارت این مرکز نسبت به موضوع آموزش تخصصی کارگران و تست‌های آزمایشگاهی محصولات ایمنی به‌عنوان همکار فعالیت کنند.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بهداشت، ایمنی و محیط کار اظهار امیدواری کرد با توجه به پیشرفت تکنولوژی در این عرصه، ضمن اهمیت به موضوع تحقیق و پژوهش، گام‌های مؤثری جهت ارتقای سطوح مختلف ایمنی در کشور برداشته شود. ‌

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.