مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری مردم و نیکوکاران مبلغ ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات خود را به کمیته امداد استان پرداخت کردند.

افزایش ۶۸ درصدی پرداخت زکات در هرمزگان

به گزارش قدس آنلاین، حمید باسره، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان در جلسه شورای زکات استان گزارشی از عملکرد زکات استان ارائه نمود، اظهار داشت: طی شش ماهه نخست سال جاری مردم و نیکوکاران مبلغ ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات خود را به کمیته امداد استان پرداخت کردند که این میزان زکات جمع آوری شده نسبت به سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشته است.

باسره افزود: زکات جمع‌آوری شده در قالب زکات فطریه و کفارات به مبلغ ۲۳ میلیارد تومان ، زکات واجب به مبلغ هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان و زکات مستحبی نیز مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه بیشترین هزینه کرد زکات در سرفصل معیشتی نیازمندان بوده است، تصریح کرد: امسال مبلغ ۳۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان جهت معیشت نیازمندان و مابقی در سرفصل های کمک هزینه های درمانی، تعمیر مسکن، جهیزیه و کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان نیازمند مصرف شده است. 

وی با بیان اینکه ۷۵۸ روستای استان هرمزگان مشمول پرداخت زکات در استان هستند، بیان کرد: شهرستان قشم بیشترین سهم زکات جمع آوری شده در استان قرار دارد که جای تقدیر و تشکر از مردم و خیرین در پرداخت زکات و همچنین از اعضای شورای زکات این جزیره را دارم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.